БЛИЦ пръв информира за скандала между шофьор и пътници в столичен автобус, заради затисната от вратите майка с детска количка. Пострадалата Красимира Йорданова вече е подала жалба в Центъра за градска мобилност заради инцидента. Причината за него обаче са... сензорите в новите автобуси.
"Шофьорът затвори вратите и затисна мен и детето. Аз останах навън с половината количка. Хората веднага скочиха, отвориха вратите. Един мъж дори отиде да се разправя с водача без аз да го карам", разказа майката пред bTV.

"На следващата спирка шофьорът дойде при мен и започна да се разправя, караше ме да сляза", добави тя.

Версията на шофьора – Божидар Богданов, е друга - пътниците били агресивни, защото напуснал кабинката си, за да им обясни как работят вратите. Той увери, че може да е говорил на по-висок тон, но не е обиждал и крещял и обясни, че част от вратите в автобуса се управляват със сензори.

По случая е образувана проверка, но Красимира Йорданова настоява на вратите да се сложат табели, за да няма и други стреснати майки по автобусите.

За още един неприятен инцидент, свързан с градския обществен транспорт съобщава Милена Пекарева - Ненчева в писмо до Нова тв. Жената разказва, че живее в столичния квартал Редута и единствена връзка до центъра на града е с линия №72.

На 16 септември тя пише писмо: "Днес в 9:58 за пореден път се уверих в това, че човекът може да бъде преди всичко злобен, на последно място учтив, или по-скоро това се отнася за водачите на тази линия. Имам майка, която е с инвалидност, днес отивайки към спирката на автобуса, видяхме, че същият пристига и се забързахме, за да го хванем.

При куцащия вид на майка ми, шофьорът на автобуса реши да затвори предната врата (видимо умишлено), аз изтичах и се качих през средната и се развиках да отвори, защото е инвалид. При тези ми думи, той реши да затвори и средната и задната врата, т.е. тя да остане на спирката. На тази реакция и аз, и още няколко души в автобуса се развикахме. В крайна сметка майка ми, с помощ от мен и още един човек, се качи в превозното средство.

Искам дебело да подчертая, че това не е първия такъв случай. Преди две седмици шофьор на същата линия, отново отказа съдействие на майка ми, да наклони автобуса, за да може тя да се качи с думите "Като не моеш да одиш къде си тръгнàла МА".

А преди около 2 месеца шофьор на същата кола, от днешната сцена, ни затвори врата под носа, като видя, че тичам с дъщеря си в бебешка количка, за да го хвана. Много Ви моля, не подминавайте сигналът ми с лека ръка. Искам да получа отговор на върпоса каква ще е санкцията към този шофьор. Според мен злобата трябва да се накаже!!! Писнало ми е, а и не само на мен, от грубото поведение, лошата хигиена, натрапването на музикални предпочитания и цигарен дим в автобус 72!!!!! Държа да отбележа, че линията все още се обслужва от фирма "Карат С"!

Това не е първият случай по линия 72, при който пътниците се оплакват от лошото отношение на шофьорите. Само преди месец бе показано как шофьор на автобус от същата линия отказа да качи човек в инвалидна количка.

Скандалният случай коментира и кметът на столицата Йорданка Фандъкова, която поиска уволнението на въпросния шофьор.