Подмяна на захранващ водопровод на „Софийска вода“ затапва вече осми месец Владая, като прави чудовищни задръствания на изхода на София. Ремонтът, който стартира в края на януари, по план трябва да бъде реализиран за 150 работни дни и се очаква да приключи след малко повече от две седмици. Екип на вестника обаче установи, че въпреки хубавото време навън 20-те работници, които трябва да извършват довършителните дейности, липсваха. Цялото оборудване на строителната фирма бе стриктно паркирано на метри от караула на КАТ и допълнително пазено от охранителна фирма.
А нервите на шофьорите се изопват допълнително от факта, че работата по полагането на асфалта там, където водопроводът вече е сменен, е толкова „качествена“, че шосето е на вълни и предлага чудесни условия за офроуд каране с препятствия.
 
В момента малка част от трасето продължава да се ремонтира, но задръстванията, които се получават заради стеснения двулентов път на прохода Владая, са ежедневие. Това е едно от най-натоварените шосета, тъй като всекидневно по него преминават десетки хиляди коли, лекотоварни и тежкотоварни камиони. А съществуващите неравности, затрудняват движението на превозните средства и създават предпоставки за тежки пътни транспортни произшествия.

Мъките на столичани и хората от провинцията, работещи в София, стартираха на 26 януари, когато започнаха и въпросните изкопни работи. Поръчител на подмяната е „Софийска вода“, но изпълнението на ремонтните дейности е видимо освен по задръстванията и по довършителните работи, а те на места са направили пътя буквално море. В същото време обаче от дружеството не виждат проблем с настилката, пише „Монитор”.
 
„Към този момент реализацията на проекта върви по предварително планирания график, съгласуван с агенцията по пътищата, в чийто ресор попада и въпросният път. Изпълнението е съгласувано успоредно и със СДВР – КАТ. По тяхно нареждане временната организация на движението се придвижва на интервал от 50 м, т.е. при цялостно завършване, включително асфалтиране на 50-метров участък, се преминава към следващия. Общата дължина на конкретния участък е 5100 м“, коментираха за „Монитор“ от дружеството „Софийска вода“ АД.

От компанията обаче уточниха, че всеки един от етапите се проверява от независима лаборатория за плътност и издръжливост, след което се приема от АПИ и КАТ. Към този момент няма издадено възражение от съответните институции по нито един от завършените 50-метрови участъци, заявиха оттам и допълниха, че при работа по републикански път се налагало да се съобразяват с изискванията на АПИ и често трябвало да се преустановява временно работата по проектите им в натоварени почивни и празнични дни.

Но така осми месец скоростта в района е ограничена, което пък допълнително изнервя шофьорите. Освен да намалят скоростта, като предупреждение е поставена и вертикална сигнализация, която да привлича вниманието на пътуващите.

Всички се прибират по родните места, а тапите, които се получават, са огромни“, коментира Весела Павлова, която в края на седмицата се отправя към родния си град Перник.

За да си спестят чакането на изхода на столицата, много от пътуващите пък избират като алтернативен маршрут на ремонтирания участък магистрала „Люлин“.