Разхищение на ресурси и липса на поддръжка в Столичния автотранспорт - това става ясно от снимките на автобуси, изоставени и разглобени в гаража на Малашевци.

Публикува ги транспортният експерт Диана Русинова с коментара:

"Ето за какво и как се използват автобусите на столичния автотранспорт. Купуваме непрекъснато нови и нови, като половината са превърнати в донори за части. Вероятно целта е да бъдат счупени всички, за да се обяви нов конкурс и да се подели една комисиона."

Очевидно това е не само неефективно използване на ресурсите, но и признак за сериозни проблеми в управлението и поддръжката на столичния автотранспорт.

Въпреки непрекъснатото закупуване на нови автобуси, фактът, че много от тях скоро след това се използват за части, говори за сериозни проблеми в планирането и управлението.

Закупуването на нови превозни средства трябва да подобри качеството на услугата и да намали разходите за поддръжка, но това не може да се случи, ако новите автобуси не се поддържат правилно и са оставени да се развалят.

Тези изоставени автобуси са показател за липсата на адекватна поддръжка и управление. Вместо да се извършват редовни ремонти и поддръжка, автобусите се оставят да се развалят, което води до необходимостта от закупуване на нови превозни средства. Това е скъп и неефективен начин за управление на автопарка.

А съмнението, че целта е да бъдат счупени всички автобуси, за да се обяви нов конкурс и да се подели комисиона, и всички подозрения за корупция са особено тревожни и изискват внимателно разследване. Яснотата в обществените поръчки и управлението на средствата е от ключово значение за доверие към институциите.

Ситуацията с изоставените и разглобени автобуси в столичния автотранспорт е симптом за дълбоки проблеми в управлението и поддръжката на градския транспорт. Ще се промени ли някога подходът към поддръжката и управлението на автопарка, както и по-голяма прозрачност и отговорност от страна на властите? Как мислите?