Софиянци скочиха мощно срещу "Топлофикация"
По думите й на всички входове в източните квартали, засегнати от аварията, вече са разлепени съобщения. На тях са обявени датите, през които абонатите не са имали топлоподаване, както и броят на дните, за които клиентите няма да плащат за топлоподаване – те обхващат периода след първите 48 часа на аварията. На бележката обаче не фигурира сумата, която ще се приспадне, а само недоставената топлинна енергия в абонатната станция. Според Павлова всеки сам може да си изчисли парите, като умножи енергията за обезщетение по действащата в момента цена на парното.
Да, но се оказва, че не всеки вход се захранва от една абонатна станция. В някои случаи два входа са на една станция. Всеки клиент ще получи различно обезщетение в зависимост от дела му в общото потребление. Така например по-малка ще е сумата за хора, които ползват само сградна инсталация, уточни Павлова. И посъветва, ако не сме доволни от броя дни, за които ще ни компенсират, да се обадим на енергетика на абонатната станция или на колцентъра на „Топлофикация”.
А при по-сериозни възражения да потърсим и омбудсманите на дружеството. Реално колко ще ни върнат за неползвано парно, ще стане ясно в сметките за февруари, които ще дойдат след 15 март. Едва тогава можем да направим рекламация на сметката пред „Топлофикация София”. Според омбудсмана Мая Манолова обаче тогава ще е прекалено късно, защото данните за това подавана ли е в една сграда топлинна енергия се съхраняват само 30 дни. Тези неустойки са пълна заблуда, коментира Емил Георгиев. По думите му сумите няма да компенсират високите сметки за ток, които столичани ще платя за февруари, защото са били принудени да се отопляват на ток.
Последвайте ни
0 Коментара: