Фиаското на социолозите
След изборите у нас и в САЩ, и президентският вот в Румъния демонстрира разкривеното лице на поръчковата социология, оплетена в мрежите на Сорос
„Шок в Румъния!“. „Голямата изненада“. „От аутсайдер до победител“. „Калин Джорджеску изненадващо печели първия тур“. Това са само част от коментарите, които заляха медиите в Румъния и международния информационен обмен в часовете след първия тур на президентския вот, проведен в неделя.
Северната ни съседка осъмна в понеделнишката утрин с новината, че независимият кандидат за държавен глава Калин Джорджеску води на вота с 22,94% или над 2,1 млн. гласа, а на балотажа на 8 декември срещу него ще се изправи председателката на дeсноцентриския Съюз за спасение на Румъния Елена Ласкони.
Тя – според информация на БТА, събира 18% на вота. Настоящият премиер и лидер на Социалдемократическата партия Марчел Чолаку, сочен допреди часове за абсолютен фаворит, изпада изненадващо от състезанието.
Не се подвеждайте обаче. Факт – изненада има. Шок – също. Но те не се дължат на внезапен амок на румънските избиратели. Или на фалшификации, машинации и поголовно купуване на вот, както вероятно сега ще започнат да обясняват лица, кичещи се с етикета „независими експерти“, а всъщност проводени из телевизионните студиа от организации, съществуващи само благодарение на грантове.
Това, на което ставаме свидетели в Румъния, всъщност вече го наблюдавахме и на парламентарния вот у нас преди само месец, и на президентските избори в САЩ в началото на ноември – сваляне на маската от разкривеното лице на поръчкова социология, която вместо да си върши работата и безпристрастно да засича и информира за настроенията в обществото, е оплетена в мрежите на американския милиардер Джордж Сорос и неговото „Отворено общество“.
Една чудовищна мрежа за манипулация с разклонения по цял свят, заливаща с дезинформация обществата в десетки държави, за да прокара политика не в полза на хората, а на подбрани от Сорос и наместниците му в съответните държави храненици, отгледани и издържани с мастити грантове.
И не – казаното по-горе далеч не е преувеличено. Напротив - дори най-беглият преглед на данните, публикувани от румънските социолози в месеца от старта на кампанията за президентския вот до впечатляващото фиаско на прогнозите им в неделя го доказва.
В началото на надпреварата, всички агенции, правещи проучвания, пращат Джорджеску дори не на опашката на кандидатите, а в графата „други“. Най-високият процент, който т.нар. професионалисти от социологическите среди му дават е 5,5 на сто.
Тази абсурдна тенденция продължава дори в изборната вечер, когато екзит половете (проучвания, уж базирани вече на самия резултат) продължават да твърдят, че победител ще е премиерът и кандидат за президент Марчел Чолаку, а втора Елена Ласкони. За да се стигне до настоящата картина, при която Джорджеску е първи с почти петорно по-висок процент от този, който социолозите са му давали при прогнозите по време на кампанията.
Тук е моментът да се отбележи, че когато лъсват официалните изборни резултати, разобличаващи пълното фиаско на социологията, е задействана машината от медии, изградени около „Отворено общество“, която бързо започва да лепи етикети на новия фаворит в изборите.
Така, докато допреди дни местни и чуждестранни издания, свързвани по грантова линия с „Отворено общество“ на Сорос са твърдяли, че проруският кандидат всъщност е Джордже Симион от Алианса за обединение на румънците, в понеделник внезапно започват да обясняват същото за Джорджеску. При това масирано и навсякъде, където задкулисието, създадено от американския милиардер има влияние.
Стига се до буквално трагикомични ситуации като при българското издание „Медиапул“, което първоначално пуска статията си за Румъния със заглавието „Противникът на НАТО Калин Джорджеску води на първия тур на президентските избори в Румъния“, но след това го подменя на „Шок: проруски кандидат води на първия тур на президентските избори в Румъния“. И дори сменя URL-а на статията, за да заличи следите от промените.
А те далеч не са случайно направени. „Медиапул“ е сред основните сайтове от машината за дезинформация, изградена от олигархичния кръг „Капитал“ на бизнесмена Иво Прокопиев под диригентската палка именно на Джордж Сорос. Стотици разследвания през годините са разобличавали с доказателства връзките между Сорос и Прокопиев, който всъщност действа като наместник на милиардера-кукловод в България.
И по тертип и с грантове от неговото „Отворено общество“ изгради през последните две десетилетия мрежа от партийни проекти, политици, НПО-та, медии и социологически агенции с една единствена цел – да влияе на общественото мнение и политическите процеси в България.
Именно благодарение на тази мрежа за манипулация и дезинформация случващото се в Румъния наподобява до толкова голяма степен и това, което се разви у нас преди, по време и на самия парламентарен вот преди два месеца.
Достатъчно е да се погледнат изследванията, давани от две от социологическите агенции, приближени до кръга „Капитал“ – „Маркет линкс“ и „Алфа рисърч“. Първите, чийто основател и бивш управител е сочената за кадровик на Прокопиев във властта Румяна Бъчварова, упорито даваха личен рейтинг от 2% на председателя на ДПС и лидер на ДПС-Ново начало Делян Пеевски.
А двете агенции също толкова упорито твърдяха при старта на кампанията, че формацията му събира по-малко проценти от „земеделския“ Алианс за права и свободи, с който се явиха самоизключилите се от ДПС Ахмед Доган и кръгът около него. И едва ли не дори не било сигурно, че ДПС-Ново начало ще успее да премине бариерата за влизане в 51-то Народно събрание.
Истината лъсна още в изборната нощ на 27 октомври, когато стана ясно, че ДПС-Ново начало е четвърта политическа сила с 11,54%, а АПС – едва шести с четири процента по-малко - 7,48%.
Паралелите с изборите в Румъния далеч не спират само дотук. Нито се ограничават само с умишлено занижаване на проценти и безскрупулно манипулиране и заливане с дезинформация, на което обществото ни е подложено от години.
На същите процеси станахме свидетели впрочем и при изборите в САЩ, където и социолози, и медии, свързани по линия на финансиране с „Отворено общество“ и с конкретни кръгове в Демократическата партия, в която Сорос има влияние, поголовно твърдяха, че Камала Харис има преднина пред бившия американски президент и кандидат на Републиканската партия за нов мандат в Белия дом Доналд Тръмп.
Доколко твърденията им са имали нещо общо с истината се видя на 5 ноември, когато Тръмп буквално отнесе Харис, а Републиканската партия взе мнозинство и в двете камери на Конгреса.
Но истината всъщност никога не е била нито ценност, нито част от уравнението на Джордж Сорос, неговото „Отворено общество“, наместниците му в различните държави като Прокопиев и кръга му „Капитал“ и кохортите сламени политици, неправителствени организации и социологически агенции, отглеждани от цялата тази плеяда само, за да манипулират общества и подриват демокрацията им.
Добрата новина е, че със съкрушителната победа на Тръмп в САЩ тази мащабна машина за дезинформация не само беше разобличена пред очите на целия свят, но и тепърва ще губи позиции навсякъде.
И все повече ще лъсва разкривеното й от лъжите и дезинформацията лице. А докато това се случва е добре да помним старата максима, че най-добрата социология всъщност са изборите. Те са и най-ефективното оръжие с манипулаторите и за разобличаване и победа над задкулисието.
Последвайте ни