Попълнете търсена ключова дума или фраза

Гърция е в ужас от пет случая на сериозни реакции след ваксинация срещу К-19

https://blitz.bg/svyat/grtsiya-e-v-uzhas-ot-pet-sluchaya-na-seriozni-reaktsii-sled-vaksinatsiya-sreshchu-k-19_news801777.html Blitz.bg

Генералният секретар на първичната здравна служба в страната Мариос Темистокъл отбеляза, че страната надхвърля средния показател за обхвата на ваксинация в ЕС

Атина, Гърция 23 Февр. 2021, 20:28 3619 прочита 1 коментара

В Гърция лекарите са регистрирали пет случая на проявление на сериозни нежелани реакции след ваксинация срещу COVID-19. Това обяви по време на пресконференция Мария Теодориду, председател на Националния комитет по ваксинация и професор по педиатрия.

"Имаше пет случая на сериозни нежелани реакции, свързани с анафилактична реакция, те бяха ефективно излекувани. И още един случай, за който няма окончателна документация за връзката му с ваксинацията", уточни лекарката.

Ваксинирането в Гърция започна на 27 декември, като медиците направиха над 730 хиляди ваксинации с препарати на фармацевтивтичните компании Pfizer, Moderna и AstraZeneca. Според Теодориду резултатите в Гърция "напълно съответстват на световните научни данни".

Генералният секретар на първичната здравна служба в страната Мариос Темистокъл отбеляза, че Гърция надхвърля средния показател за обхвата на ваксинация в ЕС.

"Напоследък се наблюдава тенденция към увеличаване на назначенията за ваксинации. В момента броят на влизанията е 1,42 милиона инжекции: 600 хиляди за първата доза и 820 хиляди за втората доза", каза Темистоклеус.

Според него към март жителите вече са направили 720 хиляди срещи. Скоро ваксиналните центрове ще получат 112 000 дози от Pfizer, преди това доставени 24 000 дози от Moderna и 90 000 дози от AstraZeneca.

В началото на февруари швейцарският регулатор на пазара на лекарства Swissmedic съобщи за 63 случая на нежелани реакции, за които се смята, че са причинени от коронавирусната ваксина срещу SARS-CoV-2 с шест смъртни случая.


В изявление федералната служба за обществено здравеопазване в страната заяви, че никой от тях все още не говори за проблеми с безопасността на наркотиците.

В Холандия най-малко 15 възрастни хора са починали след ваксинация, а 25 души са претърпели анафилактичен шок.

1 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам