Руските власти засилват правния натиск срещу мигрантите в Русия след неотдавнашните предложения на руски официални лица за по-строги мерки срещу мигрантските общности в отговор на нападението на 22 март в Крокус Сити Хол.

Това се посочва в дневния анализ на Института за изследване на войната (ISW).

Според информациите след нападението в Crocus City Hall значително се е увеличил броят на делата, свързани с нарушения на правилата за влизане на чужди граждани в Русия.

На 27 март се съобщава, че от сутринта на 25 март са регистрирани 784 такива случая в сравнение с 1 106 за цялата предходна седмица. Руски адвокат, който често работи с таджикистански граждани, съобщава, че само на 25 март над 100 души са чакали в Московския районен съд да разгледа делата им и че руските власти са особено насочени към мигрантите от Таджикистан по време на обиските.

Според информациите, представители на таджикската диаспора в Русия очакват руските власти да проведат голяма вълна от депортации след нападението в Крокус Сити Хол. Руски вътрешен източник твърди на 27 март, че неуточнени действащи лица са дали на Министерството на вътрешните работи (МВР) в Москва "негласна" заповед да "не щадят" мигрантите и служителите на МВР да използват собствената си преценка на място.

Вътрешният източник твърди, че според него руските власти не се готвят да извършват набези в мигрантските общности, но ще прилагат "най-строги мерки" спрямо мигрантите в "спорни ситуации".

На 27 март става ясно, че руската полиция и Росгвардия са извършили обиск в склада Wildberries в Електростал, Московска област, за да проверят документите на работниците мигранти, а руско опозиционно издание съобщава, че руските власти са задържали 21 души по време на обиска.

Няколко руски ултранационалистически военни блогъри се оплакаха, че начинът, по който в рускоезичните училища в Таджикистан се преподава за историческата имперска окупация на Таджикистан от Русия, обезкуражава таджикските мигранти да се интегрират в руското общество, като по същество обвиняват мигрантите за отчуждението, на което ги подлага руското общество.

Избрани руски официални лица неотдавна призоваха за въвеждането на няколко антимигрантски политики, които руските власти едва ли ще въведат, като се има предвид зависимостта на Русия от мигрантите за генериране на работна сила и нуждите от работна ръка.

Възможно е руските власти да продължат практиката на нахлуване в работни места на мигранти и да засилят репресиите по граничните пунктове, за да успокоят временно емоционалните призиви за възмездие след нападението от 22 март, докато Кремъл продължава да разработва убедителна и практична реакция.

На 26 март Мисията на ООН за наблюдение на правата на човека в Украйна (HRMMU) публикува 38-ия си доклад за състоянието на правата на човека в Украйна, в който се потвърждават някои от дългогодишните оценки на ISW относно системните нарушения на международните права на човека и хуманитарното право от страна на Русия в окупираните територии и по отношение на украинските военнопленници.

Докладът подробно описва дейностите между 1 декември 2023 г. и 29 февруари 2024 г. и включва нови констатации за злоупотребите на Русия с украински военнопленници през този период, основани на интервюта с 60 наскоро освободени мъже военнопленници.

Почти всички военнопленници, които ООН интервюира, подробно описват как са били измъчвани от руските сили с побои и електрошокове и заплашвани с екзекуция, а над половината от интервюираните са преживели сексуално насилие.

Мисията на ООН също така съобщи, че разполага с доказателства за екзекутирането на поне 32 военнопленници от руските сили при 12 различни инцидента през отчетния период и независимо провери три от екзекуциите.

ISW е наблюдавала доказателства от открити източници за няколко екзекуции на военнопленници през този отчетен период.

Екзекуцията по бързата процедура и лошото отношение към военнопленниците е нарушение на член 3 от Женевската конвенция за третиране на военнопленниците.

Докладът на Върховния комисариат за човешки права също така подробно описва насилствената русификация на украинското население в окупираните райони, включително налагането на руски политически, правни и административни системи в окупирана Украйна в нарушение на международните правни задължения на Русия като окупационна сила.

ISW е докладвала подробно за спецификата на незаконната окупация на Украйна от Русия, в съответствие с констатациите в доклада на ООН.

Руски официални лица обвързват САЩ и Запада с по-широк набор от "терористични" атаки срещу Русия след атаката на Crocus City Hall, което вероятно ще засили реториката относно предполагаемите западни и украински заплахи, за да генерира по-голяма вътрешна подкрепа за войната в Украйна.

Руският следствен комитет и Генералната прокуратура заявиха на 27 март, че ще разгледат призива на руската Държавна дума за разследване на американско и западно финансиране и организиране на терористични атаки срещу Русия.

Руският следствен комитет, Генералната прокуратура и депутатите от Думата, които направиха обжалването, не споменаха изрично нападението на Crocus City Hall.

Представители на Кремъл преди това обвързаха Украйна и Запада с атаката срещу Crocus City Hall, но все още не са повдигнали официално обвинение и Кремъл може да се въздържи от издаване на официално обвинение, тъй като всички налични доказателства продължават да показват, че Ислямска държава (ИД) е много вероятно отговорен за атаката.

Руски официални лица рутинно описват украинските военни удари срещу легитимни военни цели в окупирана Украйна и Русия като тероризъм и последователно твърдят, че западните актьори помагат за организирането на тези удари.

Кремъл вероятно се стреми да се възползва от по-широките социални страхове и гнева на руснаците след нападението в Crocus City Hall, като представи Украйна, САЩ и Запада като непосредствени терористични заплахи.

Кремъл вероятно се надява, че възприемането на украинското и западното участие в нападението в Crocus City Hall ще увеличи вътрешната подкрепа за войната в Украйна, а руските официални лица вероятно ще се позоват на по-широк поглед върху това, което считат за тероризъм, за да продължат да представят украинците като терористи, а Запада - като спонсор на тероризма.

Кремъл все пак може официално да обвини Украйна в извършването на нападението в Crocus City Hall, ако смята, че тези други информационни усилия не са достатъчни, за да предизвикат вътрешната реакция, която вероятно желае.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук