Властите в Китай обмислят дали е възможно да се изградят две линии за високоскоростни влакове от Пекин до Лондон. Едната може да минава през Индия, Пакистан, Близкия изток и България, а другата - през Русия до Германия, съобщи онлайн изданието EUоbserver, цитирайки представител на Китайската инженерна академия.
Ако в следващите 10 години връзките бъдат изградени то влаковете ще могат да се движат по тях с около 320 км/ч. Така разстояние от около 8000 км ще може да се изминава за около два дни, обяснява изданието.<br /> <br /> Китай обмисля и трета скоростна линия в посока Виетнам, Тайланд, Бирма и Малайзия - проектната работа по това направление вече е започнала.<br /> <br /> Според Вън Менгшу, старши консултант по високоскоростните влакове на Китай, страната е сондирала мнение за връзване с европейската жп мрежа и &quot;страните в Централна и Източна Европа са готови да започнем&quot;.<br /> <br /> Относно финансирането, което е ключов момент за такъв грандиозен проект, Китай предлага на Бирма, например, да строи срещу достъп до богатите залежи от литий в страната.<br /> <br /> Според Вън могат да бъдат привлечени още пари от държавите, през които ще минава супермагистралата под формата на кредити и финансиране от частния сектор. Според изданието това означава, че по линиите те може да се превозват и товари.<br /> <br /> Проектът обаче се оказва икономически неизгоден: транспортът от Европа до Китай по море е далеч по-евтин. Освен това точно преди началото на кризата бяха направени много поръчки за транспортни кораби именно за пренос на товари до и от Азия.<br /> <br /> Китай от години има амбицията да изгради хиляди километри жп линии и да свърже с високоскоростни ж.п. линии най-големите си градове.<br /> <br /> На практика досега единственият подобен реализиран проект на китайското правителство е експресът &quot;Хармония&quot;, развиващ до 400 км/ч, който бе представен едва миналата година. Той обаче използва технологии от &quot;Сименс&quot; и &quot;Кавасаки&quot;./БЛИЦ<br />