Китайският авиационен завод Chengdu показа модифицирания изтребител J-10B с управление вектора на тягата. Възможностите на новия самолет бяха демонстрирани по време на авиационното шоу Airshow China.

Управлението на вектора на тягата съществено подобрява маневрените характеристики на изтребителя. Това се постига чрез добавянето на специално сопло, което с помощта на електронен модул, може да се отклонява на определен ъгъл – в определена плоскост или в кръг. Отклонението на соплото дава възможност и за отклоняване на реактивната струя на двигателя.

Техническата реализация на управлението на вектора на тягата е сложна и изисква сериозни промени в цялата конструкция на самолета. Има само няколко модела изтребители с тази технология. Това е американският F-22 и руските Су-30 Су-35С и Су-57.

Китай показа самолет с турбореактивния двигател WS-10 с модифицирано променливо сопло. Не се дават подробности за техническото изпълнение.

По време на демонстрацията китайските пилоти демонстрираха висш пилотаж – самолетът лети хоризонтално, рязко вдига нос като за лупинг и след това се връща в нормално състояние. Тази маневра се нарича „Кобрата на Пугачов“ и при нейното прилагане преследваният самолет се забавя и се превръща в преследващ.

Досега Китай не разполагаше с изтребители с променлив вектор на тягата.