За главния изпълнителен директор на Ford Motor Марк Фийлдс любовта към автомобилите започва рано - той все още си спомня комплекта колички Matchbox, които баща му му подарява за шестия му рожден ден.
Разбира се, само любовта към колите нямало да е достатъчна, за да може той да оглави втория най-голям автопроизводител в САЩ и марка, която е на пазара повече от век. За това е била необходима смесица от състезателен дух, приспособимост и способност да успява да накара екипите да се концентрират бързо.
Марк Фийлдс оглавява компания, която миналата година е продала над 6.6 млн. автомобила и е генерирала над 141 млрд. долара продажби. В ерата на Uber и Tesla, това става все по-трудно с всеки изминал ден.

Фийлдс е заемал поста главен изпълнителен директор на подразделението на Ford - Mazda, малко преди да навърши 40. Как обаче успява да се издигне толкова бързо в кариерата? Той го отдава на желанието си да намира сериозни проблеми и да се нагърбва с решаването им.
"Философията ми винаги е била винаги да тичам към огъня," казва той в интервю за CNBC. "Да се впускам към онези наистина предизвикателни ситуации или типове работа, от които можеш да научиш много, но и към които можеш да допринесеш много."
Ако успееш няколко пъти, вероятно ще ти излезе репутация на служител, който прави така, че шефовете да изглеждат добре. Когато си го правил по високопрофилни проекти, това често е билет към повишението.

Как Фийлдс развива мотивацията и желанието си за успех?

"Аз бях най-малкия от три момчета вкъщи," казва той. "Така че, ако не действах бързо около кухненската маса или в спорта, просто ме подбутваха насам-натам, знаете как е."
На няколко пъти в кариерата си Фийлдс имал нужда от нов екип, който да работи бързо за постигането на обща цел. Той има интересен метод как да накара хората да му се доверят, когато почти не го познават: Той отделя половин ден, за да се представи и да обясни какво цени.

"Така още от началото хората могат да кажат: 'Ясно, донякъде разбирам същността на този тип. След като това бъде отметнато, тогава можеш да се захванеш с работата". След това важното е да оправдая това, за което съм говорил като лидерство. Защото, ако си останеш само с приказките, хората просто смятат, че се опитваш да ги манипулираш."

Източник: Profit.bg.