Националното управление на САЩ по сигурността на транспорта проверява показанията на единия от пилотите на разбилия се в Санк Франциско Boeing-777. Той твърди, че преди кацането е бил заслепен с лазер.
Властите в САЩ обнародваха нови данни за хода на разследването на катастрофата на пътническия самолет на летището на Сан Франциско. Както е станало ясно, по време на захода за кацане единият от пилотите е бил заслепен с лазер от земята. Поне така твърди самият той. Предстои информацията да бъде проверена от Националното управление на САЩ по сигурността на транспорта. <br /> <br /> Въпроси следователите имат и към екипажа на самолета. Разследването установи, че евакуацията на пътниците е започнала със забавяне. Членовете на екипажа първо са доложили на капитана за запалване на двигателя и едва тогава са се заели със спасяването на пътниците. <br /> <br /> Първото разпореждане на пилотите на разбилия се самолет от полет 214 веднага след катастрофата, при която загинаха две китайски момичета, е било да не се напускат местата си в самолета, разкриха американските власти.<br /> <br /> От Управлението казват, че пилотите са поискали от останалия персонал да не извършва евакуация. Те бяха в контакт с контролната кула, каза на пресконференция председателката Дебора Хърсман. Първият пилот е направил съобщение по микрофон пътниците да останат седнали по местата си. В същия този момент стюард седнал по-назад, видял пламъци през люка. Тогава той изпратил стюарда, който седял до него да предупреди пилотите. Едва тогава те започнали евакуация. <br /> <br /> Към момента вече са разпитани стюардесите и стюардите на самолета, освен трима души, които в момента са в болница, съобщава ИТАР-ТАСС. След откъсването на опашката на лайнера, двама членове на екипажа са били изхвърлени на пистата за кацане, но са останали живи. <br /> <br /> Според Сеул причината за катастрофата в Сан Франциско може да е човешка грешка. В Южна Корея са на мнение, че самолетът на &bdquo;Асиана Еърлайнс&ldquo; се е разбил заради това, че двата пилота не са обърнали внимание на предупрежденията на третия член на екипажа да се увеличи скоростта за кацане. <br /> <br /> Източник от Министерството на транспорта на Южна Корея опроверга информацията на властите на САЩ, които твърдят, че пилотите на лайнера твърде късно са осъзнали, че не могат да приземят машината и са се опитали да направят втори заход за второ кацане само секунда и половина преди катастрофата. По думите на южнокорейските източници, третият пилот Бонг Донг Вон е забелязал извънредната ситуация минута преди сблъсъка със земята. В течение на тази минута летецът се е опитал да убеди колегите си да отменят кацането, но те не са го послушали. <br /> <br /> На запис, който е попаднал на разположение на източника, се чува отчетливо как пилотът Бонг Донг Вон многократно крещи &bdquo;Вертикалната скорост!&ldquo;, опитвайки се да обърне внимание на колегата си зад руля на стремителното снижаване на лайнера при ниска скорост на полета. <br /> <br /> Според Бонг Донг Вон, боингът е летял твърде бавно, поради което е започнал буквално да пада. Вертикалната му скорост, обозначаваща снижаването на съда в метри в секунда, е излязла извън допустимите предели, затова кореецът е предложил да се направи втори заход, за да се избегне сблъсъка със земята. <br /> <br /> Въпреки предупрежденията на Вон, намиращият се зад руля пилот Ли Канг Кук и инструкторът Ли Йан Мин продължили с кацането. Четвъртият пилот, който е трябвало да се намира в кабината по време на кацането, е отсъствал в този момент. <br /> <br /> До авиокатастрофата в Сан Франциско е могла да доведе и неточност в работата на автоматиката. Пилотите твърдят, че самолетът е имал проблем с автоматиката за тягата на двигателите в режим на автопилот. Именно това е попречило на екипажа да забележи разликата от 60 километра в скоростта при кацането. /БЛИЦ