Италианците, които купуват луксозни стоки и ползват услуги от сферата на лукса, са се увеличили със 7 на сто, твърди изследване на седмичника Io Donna. Бизнесът на лукса завърта всяка година в света оборот за 200 милиарда евро.
Скок сред италианците направиха през последните години луксозните пътешествия, „скроени по мярка“. Истинска тенденция сред италианските богаташи е сайтът Bradipo Travel Designer, чрез който могат да бъдат организирани индивидуални пътешествия на мечтите. В бутика за суперлуксозни пътешествия средната цена е 16 000 евро, но има клиенти, които харчат и по 100 000 евро за уикенд с любимата.
Средният турист в Италия пък в момента скъсява продължителността на пътешествието си, което вече трае 5-7 дни, твърди Роберто Корбела, президент на Асоциацията на туроператорите.

Бум сред туристическите агенции е и т.нар. weBox, или кутията за уикенда. Италианската бизнесдама например превръща подарената й weBox в уикенд в хотел със спа-център или масажи с шоколад.
Учителят, получил от учениците си подобна „кутия“ пък я използва за екскурзия в градове на изкуството и др.
На мода са и гурме-кутиите, които включват екскурзии в места с превъзходна кухня и вино. /Pronto Sofia