Големите и закръглени чанти доминират пазара на мода в Италия. Според Силвия Вентурини Фенди от групата Fendi чантите от типа Baguette, които направиха първия си бум на световния пазар преди 10 години, са отново на мода, тъй като подобна „закръгленост“ предлагат и моделите в облеклото pret-a-porter.
„Да не забравяме, че чантите също „дефилират“ на ревютата, подобно на дрехите и също биват украсявани с драперии, бродерии и волани“, казва Фенди.
Финансовата криза оказва ефект и върху сферата на чантите в такъв смисъл, че в момента се продават само най-красивите, твърди Силвия Фенди пред вестник „Стампа“.
Според нея жените си купуват сега единствено модели, които искат да притежават завинаги и които са практични - с много вътрешни джобове. Истински хубавата чанта от кожа или напа е като доброто вино - колкото повече остарява, толкова става по-добра. Луксът отново е дълготрайна стойност и чрез високото си качество се бори срещу китайския пазар на евтини чанти, допълва Фенди./Pronto Sofia