Хотелските здравни протоколи, предназначени да предпазят гостите и персонала от новия коронавирус, са или неясни, невъзможни за прилагане или просто твърде скъпи, за да бъдат устойчиви, според бизнеса и асоциациите в сектора.

Един от най-големите проблеми, с които се сблъскват хотелиерите, е неясната рамка за сътрудничество с лекарите. Всеки хотел трябва да има лекар на място, не е взето предвид какви медицински умения са необходими или как ще бъдат оценени.

Местната лекарска асоциация се опита да запълни празнината, като публикува такси за хотелска стая, които обаче не са обвързващи за лекарите, но представляват минимално изискване, позволяващо далеч по-високи такси.

Един хотелиер каза за в. "Катимерини", че някои островни лекари този месец изискват по 100 евро на стая на месец, което означава разходи от 10 000 евро за единица с 100 стаи всеки месец.

Въпросът е спешен, тъй като мярката влиза в сила в събота. Припомняме, че хотелите са длъжни да си сътрудничат с лекар, който ще извърши необходимите тестове и ще следи гостите, заразени с вируса или проявяващи симптоми на него.

"Това не е работа на хотелиерите - и не бива да бъдат поради много причини - да идентифицират, изследват и да се грижат за пациенти, страдащи от Covid-19", се чете в писмо, изпратено от хотелиерите до правителството във вторник.

"Това е работата на обществените здравни агенции. Ако смятате, че това е необходимо за хотели над определен капацитет, изборът на лекар или вторичен доставчик на здравни грижи трябва да идва от списък, който вие ще съставите, а разходите трябва да натоварят държавния бюджет, а не за хотела, " искат гръцки хотелиери.

Те също са загрижени за случайните тестове, които се извършват на летищата, колебанията в разходите за тестове и недостига на обучение на персонала.

Междувременно фериботните компании също възразиха срещу условията.