Великобритания стартира още една блиц рекламна кампания за Брекзит, призовавайки компаниите и британците да се подготвят за прекратяване на отношенията с ЕС в края на годината, информира АФП.

Новата кампания, която е насочена към пътуващите до блока в бъдеще, фирмите, които търгуват с Общността и гражданите на страни членки на ЕС, които живеят на Острова, включва реклами по телевизията, радиото и онлайн.

"Ново начало на Великобритания: Да си тръгваме" е подобна кампания като през миналата година преди Великобритания да прекрати еврочленството си на 31 януари.

Държавата в момента е в преходен период, който изтича в края на годината. Лондон води преговори с Брюксел за ново търговско споразумение. Великобритания изключва удължаване на преходния период след 31 декември, въпреки че шансовете за споразумение намаляват.

"Новата кампания ясно ще изложи стъпките, които ще помогнат тази голяма промяна да се случи възможно най-гладко", пише британският министър Майкъл Гоув за "Сънди телеграф".

Той добави, че правителството е създало "инструмент за проверка" онлайн за посочване на конкретни стъпки, които фирмите и хората трябва да предприемат.

Сред препоръките са пътуващите да си правят застраховка и да си проверяват роуминга заради предстоящи промени. Собствениците на домашни любимци са съветвани да се свържат с ветеринар най-малко четири месеца преди пътуване в чужбина.

Информационната кампания е организирана, след като в неделя правителството обеща 705 милиона британски лири за границите с ЕС.

Има опасения, дори и в правителството, че системите няма да са подготвени, а фирмите многократно призоваха за по-голяма сигурност около новите промени.

По-късно днес ще бъдат изложени детайлни предложения за границата, които ще покриват вноса и износа на всичко - от диаманти до бутилирана вода.