Компанията Боинг заяви, че не е информирала пилотите и авиолиниите в продължение на месеци, че един от индикаторите за сигурност в пилотската кабина на самолетите от модела "737 Макс" не работи както трябва. Този факт бил съобщен на авиолиниите чак след като един от самолетите се разби в Индонезия година, предаде Асошиейтед прес.

Предупредителният сигнал, наречен индикатор за "ъгъла на атака" (наклона на крилото спрямо въздушния поток) съобщава на пилотите дали някои от сензорите предава погрешна информация. Целта му е била да предупреждава пилотите за грешки в работата на сензорите, подобни на случилите се при катастрофите в Индонезия и Етиопия.

Сензорът е работел при предишни модели на Боинг 737, но е бил изключен при самолетите "737 Макс"

Американските регулационни органи не са били информирани в продължение на повече от година, че сензорът е станал незадължителен, отбелязва Ройтерс. Боинг е изчакал 13 месеца, до ноември 2018 година.

Боинг заяви, че самолетите могат да бъдат използвани безопасно без въпросния индикатор, но че той ще бъде включен в моделите "737 Макс", преди самолетите да бъдат пуснати отново в експлоатация, подчертава АП.