На разположение на Лайф ру са попаднали материали от ноемврийска проверка на Мострансавто, която е била проведена от инспектори на ГИБДД. От резултатите става ясно, че и ръководителите на предприятието, и властите в Подмосковието слабо са контролирали безопасността на пътническите превози.
Следователите в момента изясняват защо автобусът ЛиАЗ е нахлул в подлез на метростанцията „Славянски булвар“. По пътя си той сгази смъртоносно четирима души и рани над десетима. Автобусът е собственост на областното предприятие "Мострансавто". Изясни се, че подмосковните власти слабо са се интересували от ситуацията в Мострансавто. По данни на Лайф ру, наскоро предприятието е било навестено от комисия от ГИБДД.
 
Резултатите от инспекцията са печални: автобусите ЛиАЗ са превозвали пътници, докато са имали сериозни неизправности, включително и проблеми със спирачните уредби.

Следствието работи в момента по две основни версии: техническа неизправност на колата и човешки фактор. В полза на версията за неизправност говорят материалите от ноемврийската проверка, подписани от старшия инспектор на ГИБДД за Московска област.

Там се казва, че няколко автобуса на Мострансавто са били пускани в движение с неизправности, при което експлоатирането на колите е забранено. Както става ясно от документите, един от автобусите ЛиАЗо  на предприятието, с номер ЕУ745, е бил пуснат да се движи по линия с неизправна спирачна уредба. Други коли, споменати при проверката, или са били незаконно преоборудвани, или непълно окомплектовани.

Инспекторът, провел проверката, също пише, че най-малко три автобуса не са преминали навреме технически преглед.  

Версията за неизправните спирачки бе подкрепена и от самия шофьор на автобуса, 58-годишният Виктор Тихонов. Той вече е задържан и разпитан.

По данни на източник от Мострансавто, авариралият автобус с марка ЛиАЗ е вкаран в движение през 2016 година, експлоатира се от началото на 2017 година. Никакви оплаквания на шофьори относно техническото му състояние не е имало.

Източникът от Мострансавто все пак отбеляза, че претенциите на ГИБДД относно неизправността на спирачната уредба може да са справедливи. При това той не успя да обясни, как неизправен автобус се е оказал по маршрута. Също повдигат се въпроси относно действията на чиновниците в подмосковното правителство, които видимо не са контролирали ситуацията в държавното предприятие.

Превод и редакция: БЛИЦ

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!