Том Фарбър, преподавател в горния курс в Ранчо Бернардо, американския щат Калифорния, реши да продава рекламна площ на листата за контролните работи на учениците. По този начин Фарбър попълва недостатъчните средства, отпуснати от местния бюджет за закупуването на материали, нужни за процеса на обучение, съобщи местната телевизия “Ен Би Си”.
Сега върху бланките за контролните се появиха имената на спонсорите. В началото на учебната година местните власти преразгледали разходната част на бюджета заради кризата. Фарбър предложил на родителите на своите ученици да си платят, за да видят името на фирмите си напечатано на листата с тестовете. В първия ден от кампанията за привличането на средства той събрал 270 долара. Част от родителите, закупили рекламна площ, предпочели да останат анонимни и напечатали на бланките цитати от книги и фрази на велики личности вместо имената на своите фирми. Самият учител пък не смята идеята си за особено оригинална. “Вече има реклами по автобусите, които возят децата до училище и обратно вкъщи. Така че изобретението ми не е най-свежото възможно”, каза Фарбър в интервю за телевизията. /БЛИЦ