Британската  верига супермаркети Morrisons въведе неочаквана мярка за спасяване на планетата. 

Тя предложи на клиентите си да подушват млякото, за да видят дали е добро за консумация, пише The Independent.

Ръководството на веригата супермаркети реши да даде право на клиентите сами да решават дали млякото им е годно за пиене или не. Те предложиха на клиентите да помиришат съдържанието на бутилката и да обърнат внимание на миризмата: ако млякото мирише на кисело, на подсирено или в него се образуват бучки, това означава, че продуктът се е влошил. 

Morrisons също посъветва клиентите да държат бутилките си с мляко на хладно място и плътно затворени, за да поддържат напитката здравословна възможно най-дълго.

Представители на веригата магазини обявиха, че ще премахнат маркировките за изтичане на срока на годност на 90 процента от бутилките за мляко със собствена марка до края на януари. В същото време за купувачите те ще оставят знака „по-добре е да се използва преди...“. Това ще означава, че преди тази дата напитката ще има най-приятен вкус, но можете да я пиете без неприятни последици дори след няколко дни.
В ръководство, разработено от Wrap съвместно с Агенцията за хранителни стандарти и правителството на Обединеното кралство, гласи, че сроковете на годност се изискват само от съображения за безопасност на храните, които не се отнасят за млякото.

Ръководството на Morrisons се надява така да предотврати изхвърлянето на милиони литри прясно мляко. Заедно с картофите и хляба, напитката е една от трите най-изхвърляни храни от британците. Според екологичната благотворителна организация Wrap, приблизително 330 000 тона мляко се изхвърлят всяка година в Обединеното кралство, което представлява седем процента от общото производство на страната, като по-голямата част изхвърлят млякото след закупуване. Освен това Morrisons смятат, че прилагането на идеята за запазване на млякото с "изтекъл срок на годност" може да намали голямото количество "загубени" емисии на парникови газове, които се отделят по време на производството на напитката.

Говорителят на Wrap Маркус Говър похвали веригата супермаркети за действията си. „Радвам се, че Morrisons е първият в Обединеното кралство, който предприе тази важна стъпка, за да помогне за намаляване на разхищаването на храна. Това е знакът за истински лидер. Очакваме с нетърпение да видим повече търговци на дребно да премахват етикетите от своите продукти “, каза Гувър.

Това не е първият път, когато Morrisons отменя етикетирането с изтичане на срока на годност. През 2020 г. търговецът на дребно го премахна от част от собствената си марка кисело мляко и твърди сирена.

Превод: БЛИЦ