Война. Инфлация. И сега, нов корона-локдаун в Китай. Това е перфектна буря за глобалната верига за доставки. Когато Китай се изправи пред препятствия, това спъва множество икономики, защото около една трета от целия производствен капацитет в света е базиран в страната, предава БГНЕС.

Ако купувате нещо онлайн, има много голям шанс то да е направено в Шенжен - град със 17,5 милиона жители на югоизток, където са базирани приблизително половината от всички китайски износители на дребно онлайн.

Така че когато на Шенжен беше наложена шестдневна карантина след огромен скок в случаите на Ковид, това предизвика икономически шок в световния бизнес. Оттогава ограниченията се разшириха до други големи градове и провинции като Шанхай, Джилин и Гуанджоу.

Броят на корабите, чакащи в някои китайски пристанища, вече се е увеличил.

„Видяхме 28,5% увеличение на броя на корабите, чакащи извън пристанището Янтий, което е основно експортно пристанище за Европа и Северна Америка“, казва експертът Адам Компейн пред ВВС.

Янтиан е същото пристанище, което беше затворено поради Ковид миналата година, което причини големи забавяния на доставките по Коледа.