Японската компания „Тойота“ повече няма да спонсорира събития и кампании на ЛГБТ общността. Това е съобщено по вътрешната мрежа на производителя до всички негови служители, твърди „Блумбърг“. Освободените средства вече ще се насочват към инициативи в подкрепа на качеството на продукцията.

Причината за подобно решение е „силно политизиралата се дискусия“ около т. нар. „разнообразие, равнопоставеност и приобщаване“ - трите стълба на политиката на идентичностите, която е важна съставна част от либерал-глобалистката идеология.

„Тойота“ прекратява и участието си в „групите за застъпничество“, които подреждат ежегодни класации на „най-благоприятните за ЛГБТ“ фирми, градове и държави. Тези класации се основават на проучвания на корпоративната култура, кампаниите за човешките права и приеманите закони, благоприятстващи ЛГБТ общностите.

Пренасочване на средства

Във вътрешното съобщение японският автомобилен гигант разкрива, че компанията ще пренасочи парите си към обучението на нови кадри в сферата на науката, технологиите, инженерните дейности и математиката.

„Блумбърг“ твърди, че се е сдобила с варианта на вътрешното съобщение, който е бил разпратен до 50 000 американски служители и 1500 дилъри, опериращи в САЩ. Не е ясно дали такова писмо е получено и от останалите филиали на „Тойота“ по света.

Няколко автомобилни издания твърдят, цитирайки вътрешни източници, че главна причина за това кардинално решение, което бързо ще бъде подложено на огромна критика от всички либерал-глобалистки кръгове, е скандал, който публикация на американския блогър Роби Старбък предизвика в края на септември.

На 26.09.2024 в социалната мрежа Х той описа за какви каузи харчи парите си производителят на автомобили „Тойота“:

  • спонсориране на травеститски летен лагер за деца, които се самоопределят като ЛГБТ;
  • противопоставяне на законите, които забраняват смяната на пола на децата;
  • финансиране на групи, които работят за легализиране на смяната на пола при децата;
  • подкрепа на американския „закон за равенство“, който ще позволи на мъжете да влизат в тоалетните и съблекалните на момичетата;
  • спонсорство на един от големите учителски синдикати в САЩ, който се застъпва за въвеждане на джендър идеологията в обучението на децата от първи до четвърти клас;
  • спонсориране на проекта „Тревър“, който включва стаи за чат, в които възрастни са били уловени да говорят с деца за сексуални странности – как да мастурбират и как да си доставят сексуални удоволствия, тези стаи за чат имат функция за бързо излизане и изтриване на историята, за да не бъде видима за родителите;
  • избор на доставчици на оборудване не въз основа на качеството и финансовите параметри, а според това дали са достатъчно „приобщаващи“ – колко ЛГБТ хора работят в тях.
  • наемане на служители не заради професионални качества, а според раса и сексуална ориентация.

„Меко казано, „Тойота“ изглежда са забравили кои са основните им клиенти. Те зависят от американските и японските семейства, които купуват колите им. Време е да им напомним кои са техните клиенти. Не мисля, че корпоративната им политика в момента отразява ценностите, които имат много собственици на „Тойота“/„Лексъс“.

Дали купувачите на тези автомобили искат парите, които са похарчили, да бъдат използвани по-късно от компанията за прокарване на идеология, която е диаметрално противоположна на техните собствени ценности?“, бе написал Роби Старбък. Под публикацията си даваше и телефоните и мейлите за контакт с „Тойота“ и призоваваше всеки притежател на неин автомобил да се обади, за да заяви позицията си.

Не е ясно колко души са звънели на „Тойота“, но видеото към публикацията му е гледано вече 5,1 милиона пъти, което е стряскаща цифра. Особено в навечерието на американските избори, които, ако бъдат спечелени от Доналд Тръмп, може да имат отражение и върху работата на „Тойота“.

Рекламата на „Големият гей хищник“ на „Форд“ се въртя по медиите само няколко дни

Днешното решение на японската корпорация идва малко след друг подобен скандал, но с американския ѝ конкурент „Форд“. Неотдавна той пусна по медиите рекламен клип на джип, озаглавен „Големият гей хищник“, който е оцветен със знамето на дъгата. Клипът просъществува само няколко дни. Според медиите той е бил изтеглен от ротации след бурни протести на клиенти на компанията.