Някога в германския ВМФ се хвалеха, че техните модерни подводници тип 212А са снабдени с водородни горивни елементи и могат да изкарат две седмици под вода, без да изплуват. Обаче скоро признаха, че всичките шест подводници са извън строя по различни причини и са на ремонт, пише politros.com.
Последната подводница U-35 получила сериозна повреда на рулевото (кормилното) колело по време подводна маневра край норвежкото крайбрежие. Повредата заставила подводницата да се отправи за ремонт в порт Кил, съобщи RT.
 
Две подводници клас 212А се намират на планово техническо обслужване и ще излязат в морето през втората половина на 2018 г. Две други подводници също се нуждаят от спешен ремонт, чийто кроен срок също е неизвестен. Шестият съд е спуснат на вода през октомври и до май ще преминава изпитания.
 
Представителят на Бундесвера Ханс-Петер Бартелс заявил, че Германия изпитва дефицит от резервни части за своите подводници: след завършване на „студената война” Берлин се отказал да поддържа склад от резервни части поради големите разходи.
 
Подводниците тип 212А са серия от германски дизел-електрически подводници с дублиращо захранване от водородни батерии. Характеристики: Дължина – 56 м, пълна водоизместимост – 1800 тона, подводна скорост – 20 възела (37 км/час), дълбочина на потапяне – 700 м. На въоръжение в Германия, Италия и Израел.
 
Превод и редакция: БЛИЦ