Правителственият „Фалкон 2000“ е дал нов скрит дефект, съобщава „Преса“. След като на 11 февруари възникна проблем със сигнализацията на левия колесник и премиерът Борисов не успя да стигне с машината до Брюксел, в петък на 19-и подобна грешка е дала и електрониката за състоянието на носовия и десния колесник.
Около казуса цари мистерия &ndash; когато самолетът е повдигнат на крикове, всичко работи нормално и няма откази при многократни проверки. Във въздуха, обаче, системата дава грешка. &bdquo;Умуваме вече два дни и не можем да установим проблема в системата. Наричаме това скрит дефект &ndash; един се проявява, един път не. Затова търсим навсякъде &ndash; преглеждаме част по част цялата верига&ldquo;, разясняват инженери от &bdquo;Авиоотряд 28&ldquo;.<br /> <br /> Звеното поддържа постоянна връзка с производителя на самолета &ndash; френската компания &bdquo;Дасо Авиасион&ldquo;. От разстояние техни специалисти също са ангажирани с изясняването на казуса и също били озадачени от необичайни случай. Оказало се, че той е твърде рядък, тъй като не присъства в топ 20 на най-честите дефекти с подобен модел машини. <br /> <br /> У нас изясняването на проблема се извършва от обучени техници на Авиоотряда, които са завършили курсове в &bdquo;Дасо Авиасион&ldquo;.<br />