Инцидентът с „Фалкон”-а се преекспонира. Това, че не се прибра колесника, принципно, не е много сериозен, защото има още две системи, с които той може да бъде прибран и заключен. Явно на някоя компютърна система й е дошло време да прави проблеми. Това каза пред Нова телевизия Атанас Марков, който е бил обслужващ пилот на „Фалкон”-а, когато с премиера на борда не му се прибра колесника.
&bdquo;Нова фирма ще разследва проблема с колесника, а не швейцарската, която го обслужва, защото при нея ще има вече конфликт на интереси&rdquo;, обяви Марков. <br /> <br /> Пилотът поясни, че след инцидента самолетът е бил запечатан на седянката си. &bdquo;Повдигнат бе с три крика. Тества се системата и пуснаха и прибраха колесника без проблеми. Швейцарците от ТАГ го сервизираха. Смениха част от компонентите на системата. Имаше нови 4-5 проби без проблеми. Извършихме облитане и 5 пъти успешно колесникът се пусна и прибра, като швейцарците бяха на борда на самолета. На връщане към летището отново даде дефект и не се прибра. След втория случай отново бе запечатан самолетът. Друга организация ще работи по самолета, защото швейцарците са в конфликт на интереси. Аз съм пилото и за мен това не е сериозен проблем, защото това е компютърен отказ. Имаме още две системи за пускане и заключване на колесника. Проблемът ще бъде решен&rdquo;, каза още Марков. <br /> <br /> Пилотът призна също така, че самолетът стои на седянката си на открито на летището, защото няма хангар./БЛИЦ <br /> <br />