45% от младите хора в България казват, че предпочитат да са създатели на съдържание пред това да работят на заплата, а 38% казват, че предпочитат тази професия пред това да развиват собствен бизнес.

Това показва проучване на JTN и Bulgaria Wants You.

Експертът в областта на инфлуенсър маркетинга Петя Демиревска посочи какви са тенденциите в развитието на този пазар у нас.

„Ако излезеш от риалити предаване, ти набираш голяма скорост. Ти си ново лице - много популярно, и докато си много популярен, „хайпът“ (интересът) е много голям.

Разбира се, работодателят ще има голям интерес към теб, защото аудиторията в момента се интересува от теб. Ако успееш да задържиш тази аудитория и след 5 години, ще бъдеш популярен, но ако я загубиш, хайпът е сега и след 5 години никой няма да те потърси“, казва Петя Демиревска, цитирана от "Марица".

По нейни думи, тенденцията в момента е, че аудиторията е започнала да консумира повече видеосъдържание, което трябва да бъде кратко.

Все пак експертът разяснява, че дължината зависи много и от аудиторията.

„Видеосъдържанието е водещо, и то динамично създаденото такова. По-точно - сменяне на кадри на всеки 15 секунди с оглед да се задържи максимално вниманието на аудиторията и видеото да се гледа максимално дълго“, добавя тя.

Изискванията са сериозни

Изискванията към инфлуенсърите от страна на брандовете са доста сериозни. Основното, което искат всички, е продуктът да е видим, а инфлуенсърът да знае как да го интегрира в съдържанието.

В същото време видеото не бива да тежи, а да интригува аудиторията, така че да държи вниманието. По нейни думи, рекламодателите търсят работещи профили, без значение дали става въпрос за нови лица или ветерани.

Демиревска наблюдава по-отблизо пазарите на Румъния, Сърбия, Косово, Черна гора, Гърция, Северна Македония и казва, че разликата е голяма. „На по-малките пазари, когато правиш една кампания с малко инфлуенсъри, има много по-голям отзвук.

В големи пазари като България, Румъния и Сърбия трябва наистина да инвестираш повече средства, за да имаш по-висок отзвук“, казва Демиревска. Румъния води по цени за инфлуенсър маркетинг, Сърбия ги догонва и се определя като №2 по цени в региона, а ние сме веднага след тях, казва тя.