Ново проучване опровергава ползите от калция за възрастни жени

Проучване, публикувано в The Lancet Regional Health – Western Pacific, опровергава това популярно твърдение

https://blitz.bg/zdrave/novo-prouchvane-oprovergava-polzite-ot-kalciya-za-vazrastni-zheni_news1139389.html Blitz.bg

Възрастта носи със себе си редица здравни предизвикателства, а правилната информация често е ключът към доброто им управление.

Един от най-често срещаните митове е, че калциевите добавки могат да увеличат риска от деменция при възрастни жени. Ново проучване, публикувано в The Lancet Regional Health – Western Pacific, разкрива, че това твърдение не отговаря на истината.

Как ни влияе ежедневната консумация на газирана вода?

Учени от университета Едит Коуан, университета Къртин и университета на Западна Австралия проследяват над 1400 жени над 70 години в продължение на 14 години и установяват, че дългосрочният прием на калций не увеличава риска от деменция.

Тези резултати потвърждават безопасността на калциевите добавки и подчертават тяхната роля в превенцията на остеопорозата – състояние, което засяга около 20% от жените над 70 години.

Освен това проучването дава сигурност, че калциевият прием може да бъде част от цялостна стратегия за поддържане на здравето, включително за костите, мускулите и сърдечно-съдовата система, без да застрашава мозъчната функция.

В какви съвети трябва да се вслушат по-възрастните по отношение на калция четете в най-полезния здравен сайт Zdrave.to.

Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.
Коментирай