Това е не чак толкова често срещана ситуация при пътуване със самолет. По принцип пътникът от излитането до кацането трябва да не усеща нищо, това е задачата на екипажа. Изградени са регулации, които трябва да се спазват. Това заяви в ефира на Нова тв авиоекспертът Борис Ангелов по повод силната турбуленция, възникнала по време на полета на българския самолет от Косово за Швейцария.

"Тези зони, които са с турбуленция, не се появяват внезапно. Обикалянето на тези облаци го извършва екипажът. Това отклонение е различно в зависимост какъв характер има бурята насреща. 

Когато има такъв широк фронт, трябва да се отклони на 100 или повече километра. Очевидно този синхрон между ръководител полети и екипажа не е направен.

Това е чартърен полет. Авиокомпанията е от няколко години регистрирана в България. Загадка е това, че такава силна турбуленция, а виждаме от истинско видео, че се разместват пътници", коментира специалистът.

"Това, което също е учудващо, е откачането на няколко седалки. Това значи, че те не са фиксирани както трябва. По принцип имат "контри", при които е изключени да се откачат. 

Фирмата има четири самолета на 28-29 години. Реакцията на пилотите. Самолетите в настоящото време имат много хубави радари. Цялата отговорност по обикалянето на тази буря се носи от командира на полета", завърши Борис Ангелов.