Организацията на "Авиоотряд 28" е сериозен проблем и това е причината за поредния инцидент с правителствения "Фалкон" с премиера Бойко Борисов на борда, смята експертът по авиосигурност Ангел Борисов.

Преди дни самолетът спука гума при кацане в Брюксел.

"Този отряд в структурата, която е създадена едно време още през 1972 г., в цяла Европа такъв правителствен отряд няма. Тези хора са с квалификация непрекъснато намаляваща, защото пилотите не могат да си изпълняват съответния нальот", каза пред bTV Ангел Борисов.

Той определи ситуацията като "резил".

"Блокиране на спирачно устройство, да се отлепи на гумата външната част – протектора. 30 години разследвам такива подобни неща – това означава интензивно спиране при кацане, натискане на спирачни устройства безобразно и се стига до срязване на гумата", обясни инцидента експертът.

Според него спирачките са използвани неправомерно.

"Следващата стъпка е спукване на гумата и започва премятане през крило и от самолета и от делегацията нищо нямаше да остане", предупреди още Борисов.

Според него е въпрос на време на стане много тежък инцидент.

Борисов и други авиоексперти са предложили вече решение на проблема – "Авиоотряд 28" да има право на търговска дейност, за да не ръждясват машините на земята, а пилотите да направят нужните часове нальот.

"Авиоотряд 28" има 100 души персонал, но нямат право на търговска дейност, защото не са регистрирани по Търговския закон.

"Е щом една сладкарница се регистрира за един ден, защо и те да не могат", попита експертът.

Ангел Борисов коментира, че държавните ръководители на останалите страни пътуват с редовни полети в първа класа, защото по-сигурно от това няма.

"Тренирани пилоти, самолетите летят всеки ден, храната е за 300 души", каза той.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ