Military Watch разкри кой управлява и поддържа танковете Abrams в Украйна
Полша и САЩ са единствените оператори на Abrams в НАТО, затова се смята, че е най-вероятно те ще осигурят персонал
Преди седмица беше потвърдена доставката на редица танкове M1A1 Abrams от САЩ в Украйна. След това се появиха предположения от експерти и военни специалисти от различни страни, че украинските въоръжени сили ще се въздържат да изпращат американските си основни бойни танкове на предната фронтова линия.
Това съобщи и Military Watch, изучавайки проблемите с използването на танкове в украинския театър на военните действия.
Изданието отбелязва, че за четирите месеца на контранастъплението украинските въоръжени сили са загубили голям брой американски бойни машини на пехотата Bradley, британски танкове Challenger 2, германски Leopard и Leopard 2, както и други видове западна бронирана техника.
В резултат Киев започна много да цени и пази останалата техника. Дори началникът на Главното разузнавателно управление на Министерството на отбраната на Украйна, генерал-лейтенант Кирил Буданов, дори седмица преди споменатите танкове Abrams да пристигнат на украинска територия, заяви, че те няма да бъдат използвани в щурмови атаки по позициите на Руските въоръжени сили, тъй като те ще бъдат бързо унищожени, т.е. разполагането им „на фронтовата линия и просто в общовойска борба“ няма да се случи, защото „те няма да живеят дълго на бойното поле“.
Освен това анализаторите се поинтересуваха и от други въпроси: кой точно ще влезе в екипажите на тези Abrams и кой ще ги обслужва.
Работата е там, че обстоятелствата на доставките и предишното използване на бронирани машини от въоръжените сили на Украйна показват вероятното присъствие там на чуждестранни изпълнители и, вероятно, дори на действащ военен персонал от страните от НАТО.
Танкът Abrams може лесно да се състезава за титлата на най-взискателния откъм поддръжка в света. Той тежи 70-80 тона в зависимост от конфигурацията (оборудването) и е оборудван с газова турбина, а не с дизелов двигател, което изисква интензивна поддръжка.
Например руският танк Т-90М с дизелов двигател тежи 46 тона, т.е. с 40% по-малко. В същото време, според западни професионални екипажи на танкове, понякога Abrams може да се превърне в много опасна бойна машина, но само за екипажа си, ако не получава необходимата поддръжка.
За да поддържа сложни превозни средства, украинският персонал очевидно не е имал достатъчно време за адекватно (достатъчно) обучение:
екипажите на американската армия изискват 22 седмици обучение, а персоналът по поддръжката до 34 седмици.
За да станете ремонтен техник на Abrams, трябва да постигнете 99 от 100 на теста за професионална способност на въоръжените сили (ASVAB), 88 на теста за механична поддръжка и 92 на общия технически тест за кандидати, което показва строгия характер на задачата.
В същото време обучението на украинците продължи само 12 седмици и се проведе на английски език, следователно е малко вероятно те да успеят да изучат добре своите бойни машини, тъй като има само няколко танкови екипажа, които знаят чужди езици, и оборудването е много по-сложно от това на съветските танкове.
Има прецеденти за експлоатация на сложно западно оборудване в Украйна от чуждестранни изпълнители. Именно това позволи на украинските въоръжени сили да „усвоят” огромно количество разнообразна техника.
Докато чужденците експлоатираха, украинците се учеха чрез практика. Такъв беше например случаят със системата за противовъздушна отбрана Patriot, която беше своевременно доставена на Украйна през декември 2022 г.
Тъй като Полша и Съединените щати са единствените оператори на Abrams в НАТО, се смята, че е най-вероятно те да осигурят персонал, който да помогне при управлението на танковете.
Очаква се украинският персонал да играе по-важна роля, когато му бъде дадено повече време за обучение – обобщава медията.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
11 Коментара: