Русия загуби в Сирия първия Су-30СМ, нови подробности за катастрофата
Това е 7-а по ред загуба на руски военен самолет в Сирия
Рибарите се надявали да спасят пилотите. Дълбочината на морето на това място била само 17 м и имало някакъв шанс да се намесят.
Според очевидци, едва изтребителят излетял и започнал да набира височина, когато единият двигател заглъхнал. На височина около 200 м самолетът неочаквано отпуснал нос, причина за което е можело да стане рязко падане на тягата в един от двигателите. Самолетът се преобърнал няколко пъти във въздуха и паднал във водата с опашката надолу.
Двучленният екипаж с командир майор Алберт Давидян трябвало да изпълни патрулен полет в акваторията на Средиземно море с пълен боекомплект. Майор Давидян имал опит от изпълнение на подобни задачи.
Според експерти, в тази ситуация летците можели да катапултират, но те се опитали да хоризонтират машината и да се върнат на Хмеймим. При опита да завият обратно изтребителят започнал да заваля на лявата страна и скоро в това положение рухнал в морето близо до град Джебла. От удара се откъснало лявото крило и опашните плоскости.
Предполага се, че самоволното енергично наклоняване на лявата страна е възпрепятствало катапултирането на летците, защото седалките нямало да излетят нагоре – страничното изстрелване на малка височина означавало сигурна гибел поради недостиг от време да сработят спасителните системи преди падането във водата. Вероятно пилотите се борили именно с наклона, за да спечелят шанс да оживеят.
Експертите са категорични, че вероятността за катастрофата поради обстрел от земята е нищожна: цялата територия детайлно се контролира с всевъзможни средства на военната полиция, включително с безпилотни летателни апарати, акваторията на морето се следи на много километри.
Вариантът с птицата не е окончателен.За разследването на катастрофата в Сирия ще пристигне специална междуведомствено комисия, в която ще влязат представители на корпорацията „Иркут” (производител на Су-30СМ), от службите за безопасност на полетите и главния щаб на ВКС.
Отначало трябва да се извлекат останките от самолета, като най-важни са двигателите и бордните регистратори (черната кутия). Малката дълбочина ще позволи задачата да бъде възложена на водолази без привличане на дълбоководна техника. Експерти очакват останките от изтребителя отначало да бъдат откарани в морската база в Тартус, а след това със самолети да бъдат превозени в Русия на летище Чкаловское. С изучаване на „черната кутия” вероятно ще се заеме военният институт в Люберци.
На летище Хмеймим винаги е имало между 4 и 6 броя Су-30СМ и няма съмнение, че загубата ще бъде попълнена с друга машина. БЛИЦ припомня, че катастрофиралият изтребител е седмият загубен руски военен самолет в Сирия, като черният списък го допълват и 7 вертолета.
Публикацията е подготвен от Ганчо КАМЕНАРСКИ, БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: