Ексклузивно в БЛИЦ: Експерт с шокираща версия за електронна диверсия, повалила Ту-154 в Черно море
Според него е имало външно въздействие върху системите за управление на лайнера, които са били блокирани умишлено
„Разбиването на самолета във въздуха на височина около 600 метра е очевидно при разпиляване на остатъците от самолета в радиус от над километър. Ако самолетът беше паднал цял във водата, частите му трябваше да са разпръснати на по-малко от 120 метра, а това не е станало.
Спомнете си, например, че куршум от австрийския пистолет Глок-17 лети под водата не повече от 5 метра и то при скорост 350 метра в секунда – имам личен опит. Самолетът е падал със скорост не по-голяма от 150 метра в секунда, но частите му са много по-големи от малкия куршум. Затова и смятам, че частите на самолета са падали във водата, като преди това са се разбили във въздуха. Разбити от външно, механично въздействие.
Самолетът по принцип е подсигурен петкратно да издържа силата на вибрациите. Вие всички сте летели и знаете, че самолетите леко преминават в зоната на турбулентност и при превоз на пасажери.
А сега си представете, че самолетът при скорост не повече от 360 километра в час или 100 метра в секунда се разбива на части. При падането същите тези части могат да увеличат още скоростта си до 150 метра в секунда, но да пропаднат под водата на дълбочина 60 метра или да се разпръснат в радиус от километър – това е просто невъзможно.
Всичко това означава, че самолетът е бил разбит много преди да падне, и то от външно, механично въздействие.
Мисля, че да се признае направо такова механично външно въздействие като електронно – предизвикан взрив би било почти невъзможно заради политическите последствия. Самолетът е на Министерство на отбраната и... Би било тривиално предателство на земята, на мен също ми е много тъжно да пиша за всичко това, но нещата няма как да бъдат обяснени по друг начин, освен, че е имало външна намеса. А аз разбирам от всичко това, защото разбирам и от съпротивление на материалите, по този предмет винаги имах отличен.
На мен ми се струва, че разследването ще замете всички тези следи. Страхувам се, че никой няма да проговори за електронно оръжие. По-скоро ще припишат вината на задкрилките, грешка на пилотите, ято птици, некачествен авиационен керосин, силно подводно течение и т. н.
Но нито една от тези причини не би могла да доведе до там, че самолетът да се разбие и да разпръсне частите си в радиус от километър. Между другото, обърнете внимание, че през последно време Русия се гордее и навсякъде се хвали със средствата си срещу радиоелектронни оръжия. А след един такъв скандал ще трябва да се дадат някои отговори.
Сега вече има портативни устройства за радиоелектронна борба (РЕБ), които потискат и сриват действието на всякаква електроника - телефони, WI-FI, спътникова навигация и дори дистанционните на талевизорите в радиус от няколко метра. Едно такова устройство тежи едва 150 грама.
Сега си представете един натовски кораб - мощността на подобен импулс за РЕБ, който той би могъл да изпрати, е достатъчен да изпепели цялата електроника на самолета, което би довело до претоварване и блокиране на системите за управление на лайнера и неговата дезориентация.
Също можем да си представим и какви поразии би предизвикало едно 5-килограмово устройство за РЕБ, подхвърлено на борда на самолета преди полета.
Надявам се, че не съм прав, но нека да видим, обещаха, че скоро ще излезе анализ за това какво е причинило тази авария.”
Превод и редакция: БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: