Разшифровката на черната кутия: Сред викове, псувни и аларми се чува характерен сигнал, който вещае най-лошото за Ту-154 и хората в него
Данните сочат, че в началото на извънредната ситуация пилотите са изненадани, но много бързо успяват да се съсредоточат и мобилизират, опитвайки се да спасят самолета.
В разшифровката не присъстват всичките им думи, тъй като има много странични шумове.
Според специалистите част от фразите и думите, които си разменят членовете на екипажа са лесно разбираеми, но други, сред които възможно и ключови, не могат да се доловят заради силната звукова сигнализация.
РАЗШИФРОВКА:
— ...Скорост 300... (Не се разбира.)
— (Не се разбира)
— Прибрах стойките, командир.
— (Не се разбира)
— Ужас, да му се невиди!
(Звучи рязък сигнал)
— Кучешите задкрилки, да им го...! Що за х**ня!
— Висотометърът!
— На нас... (Не се разбира)
(Звучи сигнал за опасно сближаване със земята)
— (Не се разбира)
— Командир, падаме!
По думите на източник близък до комисията при разшифровката се чува, че преди падането на Ту-154 се включва датчика за превишаване на ъгъла на атака, който издава характерен сигнал и се задейства автоматично. Вероятната причина за това са могли да бъдат проблеми с механизмите за излитане и кацане.
Според заслужилия летец, героят на РФ Мохамед Толбоев автоматичното включване на този датчик е сериозен сигнал за командира на екипажа.
Той се включва при загуба на скорост или когато крилото е под пълно натоварване и не може повече да вдигне самолета, обяснява експертът.
Другата сериозна причина за възникналата аварийна ситуация, според експертите, е възможно несинхронно прибиране на колесниците, заради техническа неизправност или грешка на екипажа.
Превод и редакция: БЛИЦ
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: