Пловдивското дружество „Агри-М“ ООД ще мине под шапката на шведския производител на тежки превозни средства „Скания СВ Акциеболаг“. Съобщение за предстоящата концентрация е направено в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от дъщерната му фирма у нас „Скания България“ ЕООД. Резултатът от предстоящата сделка е придобиване на контрол чрез наем на активи, принадлежащи на „Агри-М“ ООД. Очаква се КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.

Фирмата под тепетата е създадена през 1990 г., а година по-късно открива представителство във Франция. Учредена е с уставен капитал от 50 хил. лв., а акциите са разпределени пропорционално между съдружниците Борислав Портев, Димитър Илчев, Красимир Къртев и Наталия Попова-Феодорова.

Основната им дейност е търговия в страната и чужбина с товарни автомобили - влекачи, камиони, цистерни, както и сервиз за превозните средства.

Бизнес партньорството между „Агри М“ и „Скания“ датира отдавна, като през 2007 г. пловдивската фирма става оторизиран дилър на шведския автомобилен гигант. Няколко години преди това съдружниците създават в Пловдив специализиран сервиз за марката автомобили, който се простира на над 3 декара. Сервизът обаче става тесен и те вдигат нова база върху 26 декара край Пловдив, а след това още една. „Агри М“ е представител за България на френски производител на цистерни, както и на испански и белгийски производители на полуремаркета, съобщава "Марица".

„Скания“ е производител на тежки превозни средства, автобуси, камиони, влекачи, контейнеровози, самосвали, както и на дизелови двигатели с приложение в тежката индустрия и корабоплаването. Създадена е през 1891 г. от Густав Ериксон, като основната част от компанията се намира в Сьодертеле, Швеция. Дейността стартира с производство на железопътни товарни и транспортни вагони.

Двадесет години по-късно железопътната компания се слива с дружество, фокусирано в производството на машини. Така компанията излиза изцяло на нов пазар, на който оперира като лидер. През 1911 г. стартира производството на автобуси, камиони и автомобили. 25 години по-късно представя първия дизелов двигател, а скоро след това го подобрява с технология за директно впръскване - иновация за времето си. През 1969 г. компанията демонстрира най-мощния дизелов двигател с мощност 730 конски сили. 

"Скания" успя да въведе през 2010 г. екологичния стандарт Euro 6 в своите тежкотоварни камиони, с което опроверга скептиците в бранша, доказвайки  рентабилност.

През годините създава подразделения и оперира в 54 държави. Компанията има и заводи за асемблиране в страни от Африка, Азия и Европа. През 2014 г. немският автомобилен концерн "Фолксваген" придобива 90,5% от капитала на "Скания" срещу 9 млрд. щатски долара.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук