„Сключването на договора за строеж на тунел „Железница“ за мен е позитивен момент, защото иначе увисваше. Този проект трябваше да се преиграва като търг, което щеше много да забави времето за изпълнение и това щеше да постави под въпрос реализацията на магистрала „Струма“ и усвояването на европейските средства.“ Това обяви зам.-председателят на Браншовата камара „Пътища“ инж. Павел Диковски.

„Въпрос на време беше да излезе решението на съда и „Джи Пи Груп“ да приеме поръчката.“ Според него по този начин се изключва вероятността да връщаме пари към Европа. Вариант парите да бъдат прехвърлени към други проекти според Диковски няма. „ЕС едва ли би се съгласил“.

Експертът обяви още, че е яростен враг на теориите с конспирации и според него схеми и договорки не биха могли да се осъществяват. По думите му много малко фирми могат да строят такъв тип трасета.

„Те са не повече от 5-6 фирми, които могат да реализират качествено и срочно такъв обем строителство със собствени сили. Големите конфигурации не са много. В същия момент практиката показва, че те трудно се договарят помежду си. Там конкуренцията е много изчистена и всеки се бори за своя дял“.

Инж. Диковски не изключи възможността чужди компании да строят останалите трасета по „Струма“. „Проблемът е когато тези компании искат да превъзложат работата на български фирми“, подчерта той и добави, че те започват да търсят дребни подизпълнители, които дават некачествена работа.