Китай видя алтернатива на Суецкия канал през Русия
Изданието подчертава, че през първите два месеца на 2021 г. от Китай до Европа са изпратени над 2 хиляди товарни влака. Това е два пъти повече в сравнение със същия период година порано.
Като цяло през 2020 г. броят на железопътните товарни превози от Китай до Европа се е увеличил с 50%, а от 2016 г. - седем пъти. Експертите на изданието също посочват увеличението на разходите за транспорт по море като причина за промяната в логистиката.
Както отбелязва вестникът, бързото икономическо възстановяване на Китай след пандемията от коронавирусa позволи на страната да „доминира в световната търговия през втората половина на 2020 г.“. Според The Financial Times, цитиран от Фокус, поради въвеждането на карантина в много страни по света, има повишено търсене на различни електронни устройства и домакински уреди от Китай.
В същото време дългият транспорт на стоки по море принуди китайските компании да се насочат към алтернативен маршрут - по суша през Русия и централноазиатските държави. В същото време делът на общия китайски износ, транспортиран с железопътен транспорт, е незначителен, посочва вестникът.
Само през януари през пристанището Яншан в Шанхай са превозени около 2 милиона контейнера в сравнение с общо 209 000 железопътни контейнера през първите два месеца на 2021 година.
Последвайте ни
2 Коментара: