Увеличението на времето за доставка на стоки по море и липсата на достатъчен брой контейнерни кораби направиха транспортирането на стоки до Европа по суша през Русия привлекателна алтернатива за китайския бизнес, съобщава британският вестник The Financial Times, позовавайки се на източници в транспортната индустрия.

Изданието подчертава, че през първите два месеца на 2021 г. от Китай до Европа са изпратени над 2 хиляди товарни влака. Това е два пъти повече в сравнение със същия период година порано.

Като цяло през 2020 г. броят на железопътните товарни превози от Китай до Европа се е увеличил с 50%, а от 2016 г. - седем пъти. Експертите на изданието също посочват увеличението на разходите за транспорт по море като причина за промяната в логистиката.

Както отбелязва вестникът, бързото икономическо възстановяване на Китай след пандемията от коронавирусa позволи на страната да „доминира в световната търговия през втората половина на 2020 г.“. Според The Financial Times, цитиран от Фокус, поради въвеждането на карантина в много страни по света, има повишено търсене на различни електронни устройства и домакински уреди от Китай.

В същото време дългият транспорт на стоки по море принуди китайските компании да се насочат към алтернативен маршрут - по суша през Русия и централноазиатските държави. В същото време делът на общия китайски износ, транспортиран с железопътен транспорт, е незначителен, посочва вестникът.

Само през януари през пристанището Яншан в Шанхай са превозени около 2 милиона контейнера в сравнение с общо 209 000 железопътни контейнера през първите два месеца на 2021 година.