Най-големият търговец на дребно в Европа и втори в света Карфур отчете по-слаби от очакваното резултати през последното тримесечие на 2011 г. и вече преразглежда стратегията си, за да се справи с трудните времена за търговията на дребно, съобщи Ройтерс.
Компанията е поредният голям търговец, след британската Tesco и германската Metro, които предупреждават, че условията за развитие на бизнеса им стават все по-трудни. Една от основните причини е намаляването на разполагаемия доход на потребителите, който е притискан от ръста на цените, спряното увеличаване на заплатите и мерките за намаляване на разходите, тъй като потребителите също са притеснени от развитието на дълговата криза в еврозоната.<br /> <br /> Продажбите на групата Карфур за четвъртото тримесечие спаднаха с 0.8% до 24.15 млрд. евро. Прогнозата на Thomson Reuters, базирана на очакванията на 8 анализатора, беше за 24.32 млрд. евро. От компанията очакват оперативната им печалба за 2011 г. да спадне с 15-20%.<br /> <br />