Роден експерт: Германските стари дизели тръгват към България, повишаването на екотаксите е справедливо
Според него е напълно справедливо предложението на министъра на екологията Нено Димов да се плаща най-висока такса за стара (над 10-годишна) бензинова или дизелова кола, а за хибридните автомобили таксата да падне двойно.
„В България има 3,3 млн. регистрирани автомобили към 2017 г., като от тях 1,480 млн. са бензинови и 1,6 млн. са дизелови. Колите с по-екологично чистото гориво газ са 200 хил., а хибридните – 3 653. Електрическите коли са едва 391. Това говори, че в България основно използваме бензинови и дизелови автомобили. Когато в Европа в големите градове забранят да се движат дизеловите автомобили, те няма да изчезнат, а ще дойдат към България“, коментират още от клъстер "Зелен транспорт" .
Грозданов смята, че трябва да има регионални мерки.
„В първите пет най-големи града в България има регистрирани най-много автомобили, докато в градове като Кърджали и Смолян колите са значително по-малко и хората са с по-ниски доходи", коментира той.
"Това, което се предлага, трябва да бъде и спрямо мястото на регистрация на автомобила. Автомобилите, които имат стикери за стандарта „Евро“ 4, 5, 6, могат да навлизат в центъра на града, а които нямат – да си оставят колата в буферните паркинги. Това е решението да не минаваме между капките – да регистрираме в по-малко населено място автомобила си, а да го използваме в по-големия град“, допълни Грозданов.
Последвайте ни
0 Коментара: