Цветът на предметите има силно влияние върху емоционалното състояние на човека. Всеки цвят е способен да предизвика асоциации в нас, като възприемането му се влияе както от емоционалното състояние, така и от други характеристики: например пол, възраст, религия, житейски опит, пише money.bg.

Дори нашето усещане за време зависи и от цвета: уебсайт, проектиран в студени нюанси, изглежда така, сякаш се зарежда по-бавно.

Специалистите по маркетинг прилагат всички тези знания в стратегиите за разработване и популяризиране на продукти, пише TechNews.

Ето какво означават девет от цветовете за купувачите, според експертно мнение по темата.

Снимка 412130

Източник: iStock

Червен. Насърчава действията, кара ви да купувате бързо. Използва се и за стимулиране на апетита в кафенета и ресторанти. Примери за брандове, които го използват: YouTube, Coca-Cola, Lego, Netflix.

Оранжево. Подобно на червения, стимулира действието и е по-фокусиран върху емоционални и импулсивни хора. Може да предупреждава за опасност. В същото време марка с оранжево лого се възприема като приятелска, уверена и весела. Примери: Fanta, Nickelodeon, Timberland.

Снимка 210200

Източник: Wikipedia

Жълто. Символ на радост, оптимизъм, младост. Винаги привлича вниманието. Също така се възприема като демонстрация на увереност. Примери: Ikea, McDonald"s, Chupa Chups.

Снимка 221814

Източник: iStock

Зелено. Представлява екологично чисти продукти. Също така вдъхва доверие сред купувачите и се свързва с богатство. Примери: Animal Planet, Tic Tac, Starbucks Coffee.

Син. Този цвят вдъхва доверие в компанията. Марката изглежда надеждна, готова за комуникация. Примери: Intel, Samsung, Nokia.

Снимка 258508

Източник: GettyImages

Лилаво. Свързан с величие и мистерия. Също така подчертава творческата страна на компанията. Примери: FedEx, Hallmark, Yahoo!

Черен. Лого на продукт или марка от този цвят изглежда скъпо, луксозно и авторитетно. Примери: Disney, Adidas, Honda.

Снимка 544918

Източник: iStock

Бял. Използва се за представяне на продукта като рафиниран, "чист". Свързан с минимализъм. Примери: Jeep, Nike, Chanel.

Кафяво. Подчертава престижа и лукса на продукта. Обикновено се използва за декориране на кафенета. Примери: M & M"s, Hershey"s, SK Builders.