Германският автомобилен производител Volkswagen обмисля затварянето на един от заводите си в страната - за първи път в 87-годишното съществуване на компанията, отбелязва Bloomberg.

Агенцията подчертава, че мярката отразява "дълбоките проблеми, измъчващи европейската автомобилна индустрия“.

Продажбите на автомобили в Европа все още са с близо една пета под нивата отпреди пандемията, като производители, включително VW, Stellantis NV и Renault SA, управляват повече от 30 завода на нива, които анализаторите смятат за нерентабилни.

Това включва най-големия завод на Volkswagen в Европа във Волфсбург.

Причините са ясни: опитите на Европа да се конкурира с китайските конкуренти и Tesla Inc. в производството на електрически превозни средства се проваля.

За разлика от САЩ, автомобилната индустрия в ЕС продължи да подкрепя скъпите заводи след световната финансова криза.

Огромните инвестиции, необходими за конкуренцията с електрическите превозни средства, загубата на евтината руска енергия и влошаващите се перспективи в отношенията с Китай означават, че тези дни са към своя край, уверяват от редакцията.

Отбелязва се, че акциите на Volkswagen се доближават до дъното, достигнато след т.нар. дизелов скандал от 2015 година.

След това компанията отговори, като инвестира агресивно в електрически превозни средства. Но те не се изплатиха. През юли групата намали прогнозите си за годината, след като продажбите спаднаха през първото полугодие.

Разходите за нови модели изтласкаха нетния паричен поток на автомобилния сектор в отрицателна спирала от положителни 2,5 милиарда евро година по-рано.

Компанията показа, че преминава в режим на съкращаване през юли, когато луксозната марка Audi обяви плановете си да съкрати 90% от своите 3000 работници в завода си в Брюксел.

Съобщава се, че европейските производители на автомобили са влезли в надпреварата за електромобили неохотно, подценявайки новите съперници и скоростта на промяната.