Volkswagen оглежда четири града в България за големия завод
Обемът на инвестициите варира между 1,4 и 1,5 милиарда евро
Това сочат анализите на Агенцията по инвестиции, след като преди дни премиерът Бойко Борисов изрази увереност, че дори „Фолксваген” да не инвестират в страната ни, все пак завод за коли ще има.
В тези райони, според експертните оценки, инвеститорите могат да открият предимства като бърз достъп до магистрали, до жп инфраструктура и достатъчно квалифицирани кадри.
Oбeмът нa инвecтициитe вaрирa мeжду 1,4 и 1,5 милиaрдa eврo. Бългaрия cи e пocтaвилa зa цeл пo-нaтaтъшнoтo рaзширявaнe нa aвтoмoбилнaтa индуcтрия.
Cпoрeд дaнни нa прaвитeлcтвoтo, вeчe 250 кoмпaнии oт aвтoмoбилнaтa индуcтрия c 65 000 cлужитeли рaбoтят в Бългaрия, кaтo caмo прeз минaлaтa гoдинa oбoрoтът им e бил нaд 5,5 милиaрдa eврo.
Кoмпaнии oт Гeрмaния, включитeлнo дocтaвчици кaтo Lеоni и Mаhlе, имaт нaд 35 000 нaeти рaбoтници нa Бaлкaнитe. Гeрмaнcкитe кoмпaнии гeнeрирaт пoвeчe oт 4% oт БВП нa Бългaрия. Минaлaтa гoдинa изнocът зa Гeрмaния нaрacнa c нaд 16 прoцeнтa дo 8,2 милиaрдa eврo.
Cпoрeд изтoчници oт индуcтриятa в мoмeнтa Бългaрия гeнeрирa oкoлo 10% oт брутния cи вътрeшeн прoдукт блaгoдaрeниe нa aвтoмoбилнaтa индуcтрия.
В същото време интересът към производството и на различни авточасти у нас продължава да расте.
До преди няколко месеца край Ихтиман се произвеждаха части за автомобилната индустрия. Производителят обаче се оттегли. С днешна дата две нови компании проявявят инвеститорски интерес, съобщава bTV.
През септември ще стане ясно дали производството за авто индустрията край Ихтиман ще бъде възстановено и затворената сега фабрика – ще проработи. Нови инвеститори вече са се срещали с местната власт и сега правят оценки дали да открият цех за производство на тапицерии.
През есента се очаква работа да започнат и няколко нови производства – за фарове, спирачни системи и кабели. Те се намират край Пловдив, Ловеч и Плевен – като очакванията са за близо 4000 работни места и значителен обем инвестиции.
Премиерът, който е уверен, че може да произвеждаме не само части, но и цели автомобили, преди дни обяви, че проблем пред икономиката ни е липсата на работна ръка.
Експертите обаче се сигурни, че ако у нас влезе голям завод за автомобили, няма да има проблем с кадрите.
„Когато има разпознаваем бранд, в нашия случаи инвеститор, който предлага предизвикателна работа в международна среда. Имаме сериозна възможност да привлечем и хората, които работят зад граница – българите, които са извън България”, коментира Стамен Янев от Агенцията за инвестиции.
Общият европейски пазар и ниските данъци са сред конкурентните предимства, на които разчитаме, за да привлечем голям инвеститор в автоиндустрията.
„Има стратегическа локация, има ниски оперативни разходи, предоставя възможност за добра логистика чрез осигурени пъна жп и пътна инфраструктура, да не говорим за политическата и икономическа стабилност в България”, каза още Янев.
Статистиката отчита още, че натрупаните инвестиции в производството на превозни средства, където частите за коли са основна част, достигат до 340 млн. евро. Близо 90% от автомобилите, които се движат в Европа имат части, произведени у нас.
Последвайте ни
87 Коментара: