Фирмите за събиране на необслужвани кредити трябва да спазват правила за етично поведение и комуникация с кредитополучателите.

Това предвижда приетият преди ден от бюджетната комисия законопроект за лицата, обслужващи кредити и купувачите на кредити, внесен от Министерски съвет. 

Законопроектът забранява прилагането на агресивни търговски практики по смисъла на Закона за защита на потребителите.

Предвижда се комуникацията с длъжника да се осъществява единствено чрез телефонни повиквания или отправяне на искания в писмена и електронна форма, адресирани лично до длъжника.

Трябва да има осигурена възможност на длъжника да посети техен офис по своя инициатива. 

С предложения законопроект се въвеждат изискванията на европейска директива, обясняват вносителите.

Директива

Служебният вицепремиер и министър на финансите Людмила Петкова обясни, че с европейската директива се установява единен подход за преодоляване на проблемите с високите нива на необслужвани заеми чрез развитие на стабилен вторичен пазар и се създават по-добри условия за трансгранично прехвърляне на необслужени вземания. 

В законопроекта е записано, че купувачът на кредити и лицето, обслужващо кредити, трябва да изпълняват задълженията си добросъвестно и професионално, като третират справедливо кредитополучателите, зачитайки техните права и интереси.

Всяка информация, която те предоставят на кредитополучателите, трябва да е ясна, разбираема и коректна. Забранява се предоставянето на заблуждаваща информация.