Борислав Борисов или Bobby от Star Reporters: И едно камъче може да ти „обърне колата”
Освен това, има две бакалавърски степени от Нов Български университет: политология и бизнес администрация, както и магистърска степен по Рекламен мениджмънт. Работил е репортер в БНТ, Bulgaria On Air, TV7, Тв Европа, Нова телевизия, в момента прави най-гледаното онлайн предаване: Star Reporters.
- Какво ви даде участието в авто състезанието „Овация - 2018”?
- Застанах зад една кауза, която ми е много на сърцето… Имам лична история, която ме накара да приема „Овация 2018-та” без да се замисля. За мен каузите винаги трябва да са лични, за да можеш да предадеш посланието на хората.
- Виждате ли някаква разлика в поведението си зад волана преди състезанието и сега, след него?
- При мен няма особена разлика, защото аз винаги карам внимателно. Отдавна карам доста внимателно. Понякога по-бързо, но винаги – внимателно. Старая се да не забравям, че не съм сам на пътя и нося своята отговорност за хората около мен. Чул съм и съм видял немалко истории на хора, и причинили, и пострадали от катастрофи, така че пътят за мен не е мястото, където хората трябва да се доказват, а е място, на което трябва да си сътрудничат.
- От колко време карате кола?
- От вече 12 години. За тези години имам един лек удар, когато ми отнеха предимство. Смятам, че съм внимателен шофьор.
- Най-страшната ви шофьорска история?
- Най-страшната ми история е, когато катастрофирахме. Тогава бях малък. Катастрофата беше верижна – удариха ни отзад, а от удара колата ни се удари и отпред. Една колона, бяхме 5-6 коли. Най-страшното беше, че в колата отзад имаше газова уредба, а ударът беше сериозен. За щастие имаше много дрехи, които абсорбираха енергията от удара и не се случи най-фаталното… При такъв силен удар има вероятност просто газовата бутилка да се взриви. Говорим за газова уредба отпреди 20 години, а не сегашните, които са с доста предпазители.
- А най-забавната ви шофьорска история?
- Когато колата ми прегря на Витоша и ме остави на една пътека, на която нямаше обръщане… Цялата кола пушеше и въпреки, че долях вода след изтеклия антифриз, не искаше да запали… Няма да ви казвам как съм слизал надолу с твърд педал на спирачката… Сега ми е доста забавно, тогава не беше.
- Какво е колата за вас?
- Като бях тийнейджър и имах първата кола – за мен автомобилът беше всичко. Цялата беше в тунинг, гонех се по улиците, купувах постоянно неща за нея. Като пораснах осъзнах, че колата е просто превозно средство и по-добре да влагам пари в пътувания и други неща, отколкото в една купчина ламарина.
- Високата скорост ви…
- Вдига адреналина, но и ускорява пулса на сърцето ми, защото правя нещо нередно и всяка една грешка е фатална. Мозъкът продължава да работи и стопира емоциите, и тогава просто намалявам скоростта. Не зная има ли все още хора, които знаят за колко стотни от секундата рязко се променя пътната обстановка, или над колко км/ч изобщо се изключва периферното зрение. Това са много важни знания, които ни само ограничават.
- Кои бяха най-силните емоции, които изпитвахте по време на „Авто Овация - 2018”?
- Щастие, че толкова много млади известни хора подкрепиха състезанието, че застанаха зад движението за отговорни млади шофьори. По пътищата редовно умират хора - ние наистина сме като във война по жертви, така че ако намалим скоростта, ако опознаем себе си като шофьори, ако станем по-внимателни и по-спокойни зад волана, ще можем да предпазим сами себе си. Често слушам как трябвало да има по-строги закони и т.н., но няма как да поставим по един пътен полицай до всеки водач на автомобил. Промяната към това, което искаме, трябва да започне от всеки, който я иска - независимо какво правят другите.
- Аз бях водещ на състезанието. Реално моята работа беше да съдействам на участниците и на зрителите да се чувстват добре, да са наясно с правилата на етапите от състезанието, така че за мен предизвикателствата бяха професионални, а с професионалните предизвикателства се справям с голямо удоволствие. Иначе всеки един етап от състезанието беше отговорност и предизвикателство, защото всичко, което показахме, може да ти се случи на пътя. Няма значение каква е конкретната ситуация, всичките ситуации са изпитание. Може и едно камъче да ти „обърне колата”.
- Колебахте ли се да приемете предложението за участие и защо?
- Хората не знаят, но през лятото на тази година почина един от най-близките ми приятели. Той загина в автомобилна катастрофа. За мен това е голяма трагедия, една от големите трагедии в живота ми. Днес се чухме, утре него вече го нямаше… Не знам дали хората осъзнават каква е болката и какво безсилие изпитваш от това, че нищо не можеш нито да направиш, нито да промениш. Какъв е ужасът, когато обичан от теб човек просто изчезне… Изплакал съм си очите и продължавам да го правя… Затова приех веднага предложението да съм част от Национално Движение Овация за Отговорни Млади Шофьори и го приемам лично, защото за мен е такова – лично е!
- Какво бихте посъветвали хората, които ви имат доверие, и често пътуват в автомобилите си?
- Да не изпреварват на завои, да не правят рискови изпреварвания, защото изпреварванията са най-опасната маневра на колата. Да внимават и със скоростта. Да не игнорират предпазните колани на всички седалки и да забравят за телефона, докато шофират.
БЛИЦ-ВЪПРОСИ:
Черен джип?
- Мутра?
Жена, която паркира?
- Внимание, опасност!
Блондинка зад волана?
- Никаква ориентация къде отива и как да стигне до там.
Пет приятелки в една кола?
- Кокошарник
Жена до спукана гума?
- Едно добро начало на порно филм.
Кола, която завива, без да даде мигач...
- Глупак… Голфаджия.
Премигваща кола зад вас...
- Комплексар пълен – извинете, че ви преча на важната работа да си изпиете ракията с 10 минути по-рано…
Кола, която ви изпреварва…
- Най ги обичам тия, дето като изпреварват, се взират за момент в теб и те мислят за някаква мишка, а себе си за най-великите хора…
Кола, която вие изпреварвате...
- Ами нищо… Просто изпреварвам :D
Подготви: Анелия ПОПОВА
Снимки: Дико Йорданов
FB, YouTube, Instagram: Auto Ovacia
Последвайте ни