Снежана Атанасова е завършила право и журналистика в СУ “Св. Климент Охридски”. Автор и водещ на култови предавания на БНТ - “Актуална антена”, “Анкети”, “Изборът”, “Частен случай”. Атанасова твърди, че предаването „Съдебен спор” на Нова телевизия грубо нарушава авторските й права като негов създател.
<em>Тя е регистрирала на 4 юни 2008 година във &bdquo;Филмаутор&rdquo; концепция за телевизионно съдебно шоу &bdquo;Съдията си ти&ldquo;. На 3 октомври 2010 година в &ldquo;Станция Нова&rdquo; се появява същият формат, но под името &ldquo;Съдебен спор&rdquo;. &quot;Първото съдебно шоу беше моя идея и Иван и Андрей добре знаят това&quot;, казва известната журналистка пред &ldquo;ШОУ&rdquo;. <br /> </em><hr /> <br /> <strong>- Твърдите, че вие сте истинският автор на предаването &bdquo;Съдебен спор&ldquo;, което продуцентите Иван и Андрей са ви откраднали и подменили. Над токшоуто им като че ли тегне прокоба. Васа Ганчева си отиде от този свят от рак след публичното й омаскаряване, сега водещата Нана е отново с диагноза рак. Мнозина твърдят, че онкозаболяването при Нана се е отключило от стрес след гилотинирането на Васа; че тя е изживяла тежко това, което се случи. Други пък казват &ndash; нека види какво е, тя беше съучастник в убийството... Вие какво мислите?<br /> </strong>- Да, шокирана съм от това, което се случи с Васа и Нана. Не трябва да се спекулира обаче със средновековни понятия като &ldquo;прокоба&rdquo;.<br /> <br /> <strong>- Вие сте дали шанс на Иван и Андрей да се появяват като репортери още 19-годишни във вашето супер рейтингово токшоу &bdquo;Изборът&ldquo; по БНТ. Все едно сте ги изстреляли в Космоса! Първо всъщност сте се запознали с майката на Иван?<br /> </strong>- По това време бях продуцент на &bdquo;Изборът&ldquo;. Дългогодишният оператор в БНТ Любо Цветков доведе една своя съседка - <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>майка на две деца, току-що зарязани от баща им. <br /> <br /> </strong></span>Останала безработна, трябваше да оцеляват единствено с пенсията на бабата. Като капак на всичко &ndash; желанието на тази жена беше да работи като асистент-режисьор &ndash; възлова фигура в нашето публицистично токшоу, от която практически зависи работата на целия творчески екип. Бях поставена пред много труден избор: как да ги спася, след като тази жена имаше само гимназиално образование и не беше работила въобще в телевизия. Това означаваше, че трябва да я обучаваме. Поех риска, защото бях убедена, че тази жена, двете й деца и баба им трябва да получат шанса да оцелеят. Успяхме да я обучим и тя започна да работи като асистент-режисьор за много предавания в БНТ. Името на тази жена е Саша Христова, а по-голямото дете Иван Христов през години израсна буквално пред очите ми и не без моята всеотдайна помощ. А Иван и Андрей ги взех като репортери още 19-годишни в &ldquo;Изборът&rdquo;, после те направиха в една кабеларка своя &ldquo;Сблъсък&rdquo; и така лека-полека се превърнаха в звезди и достигнаха до... 52 часа собствена месечна програма в Нова телевизия. Неизменен шеф на екипите на асистент-режисьорите в техните продукции е &ldquo;нашата&rdquo; Саша Христова - майката на Иван.<br /> <br /> Между другото, наскоро &ldquo;звездният&rdquo; Иван стигна дотам, че <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>се изгаври публично&nbsp;с майка си, която направи чудеса да го отгледа. <br /> </strong></span><br /> Тя беше поканена в студиото на рождения й ден, горда, че известната й рожба ще й честити празника пред хиляди зрители. Но какво да чуят ушите й?! - Иван, вместо &ldquo;честит рожден ден&rdquo;, й пожела... хемороидно щастие и анален комфорт!!! Но, както и да е... Не само, че не им завиждах за всичко това, изпитвах удовлетворение от факта, че семейството не само оцеля, но и преуспя.<br /> <br /> Докато съществуваше &bdquo;Изборът&ldquo; - до 2002 г ., аз бях много близка с това семейство, та дори и с баба Яна, и помагах за всичко на Саша. Няма да е пресилено, ако кажа, че бях привързана към Або (така наричаме Иван Христов) като към дете от семейството ми. Ето защо проявих безусловно доверие към тях и им предложих отново съвместна работа /и на Саша като асистент- режисьор/ в моето съдебно токшоу &ldquo;Съдията си ти&rdquo;. След като изпратих и на Иван Христов и на Саша Христова чрез имейл целия текст на моя формат, получих тяхната оценка: &bdquo;Гениално е!&ldquo;. Те ми обещаха подкрепа от позицията на вече натрупания си опит като продуценти на &bdquo;Сблъсък&ldquo; в bTV /през 2008 г. те работеха там/ за оформяне на договори и бюджет на моя проект. Бях поканена на делова среща от Иван в продуцентския им офис, който се намираше на ул. &bdquo;Ангел Кънчев&ldquo; тогава. Там бях представена на техния изпълнителен продуцент Светла Иванова, на която също предоставих в писмен вид формата и заедно обмисляхме бюджета и условията на работа в тяхната медия. При представянето ми на Светла Иванова, думите на Иван Христов бяха буквално: &bdquo;За Снежа &ndash; всичко. Тя ни създаде!&ldquo;<br /> <br /> И... на 3 октомври 2010 година в &ldquo;Станция Нова&rdquo; се появи същият формат, но под името &ldquo;Съдебен спор&rdquo;. Най-ужасното е, че го превърнаха във Франкенщайн и публично дълбоко урониха престижа на съдопроизводството в България, превръщайки човешките права и достойнство в <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>шоу на гилотината.<br /> </strong></span><br /> <strong>- Какво направиха Иван и Андрей с вашата идея? <br /> </strong>- Спомням си една турска песен, която Вежди Рашидов обичаше да си припява в приятелски кръг: ...&ldquo;Купи ми, мамо, бяла риза, да си я боядисам черна...&ldquo;. Това направиха с моята идея крадците от &bdquo;Станция Нова&ldquo; - превърнаха моя формат в зрелище, употребяват обърканите хора и техните емоции в атракция, гонят рейтинг за сметка на страданието и невежеството им. Това, което се случва в телевизионния ефир, е опасно и ужасяващо!... Нещо повече: всяка неделя в &bdquo;Съдебен спор&ldquo; се &bdquo;погазва&ldquo; Конституцията на нашата държава. Конкретно: чл. 32 и 33 повеляват &ndash; жилището и личният живот на хората са НЕПРИКОСНОВЕНИ. Във всяко издание на &bdquo;Съдебен спор&ldquo; тези уж гарантирани човешки права се нарушават, и то публично.<br /> <br /> Най-абсурдното е, че това, което ви казвам, се извършва от действащ адвокат, регистриран в Софийска адвокатска колегия &ndash; Георги /Жоро/ Игнатов. Добре го знаете този репортер, който агресивно нахлува с камера и микрофон в домовете на хората и поради тяхната категорична съпротива често сме свидетели на батални сцени. Е, това е &bdquo;екзекуторът на Васа Ганчева&rdquo;! Именно той я засне със скрита камера в столично заведение, без тя изобщо да подозира. Иван и Андрей публично заявиха, че идеята за скритата камера е изцяло на Жоро Игнатов. Както и нейната реализация под формата на публичен линч в нейно отсъствие, но в декора на съдебна зала, което създава алюзията за гилотина без правото на последна дума на получилия смъртна присъда на човешкото си достойнство.<br /> <br /> <strong>- Сблъсквали ли сте се във вашата кариера преди с Жоро Игнатов?<br /> </strong>- Никога не сме се срещали лично. Но в предаването &bdquo;Искрено и лично&ldquo; по bTV той също изпълняваше функциите на разследващ репортер, редактор, главен редактор. Искам само да припомня на зрителите на спряното ми в БНТ токшоу &ldquo;Изборът&rdquo;: първите издания на &bdquo;Искрено и лично&ldquo; досущ го наподобяваха, а с течение на времето, сами се сещате в какво се модифицираха...<br /> <br /> <strong>- Неговата сянка сякаш ви преследва, така излиза?<br /> </strong>- Странното е, че в момента той е и главен редактор на &bdquo;Споделено с Вихра&ldquo;, което зае мястото на &bdquo;Споделено с Камелия&ldquo;.<br /> <br /> <strong>- Защо така дълго мълчахте за тази кражба?<br /> </strong>- Когато си обичал някой, вярвал си му и си мечтал да продължи достойно това, в което вярваш, е много трудно да приемеш факта, че цялата тази кула от илюзии се руши грозно и необратимо, сякаш.... След &bdquo;тв епизода Васа Ганчева&ldquo;, аз разбрах, че нямам моралното право да продължавам да мълча. <br /> <br /> <strong><br /> Едно интервю на Валерия КАЛЧЕВА</strong>