Добра вест за бордния техник на падналия МИ-17
В трагичния инцидент загинаха майор Пламен Пантилеев и майор Стоян Неделчев, а бордният техник офицерски кандидат Алексей Каменов бе ранен.
Комисията за разследване на авиационното произшествие с хеликоптер Ми-17 завърши своята работа с доклад за възможните причини, съобщиха от военното министерство.
Докладът на комисията е поверителен и ще бъде предоставен на Военноокръжна прокуратура - Пловдив. Окончателното заключение за причините за катастрофата ще бъде дадено от Военноокръжна прокуратура – Пловдив, след приключване на досъдебното производство. Още веднага след инцидента прогнозите за травмите на Каменов бяха сравнително оптимистични.
„Състоянието на офицерски кандидат Алексей Каменов, който беше ранен при трагичното произшествие снощи в авиобаза Крумово, е стабилно“. Това съобщи по време на брифинг пред медиите началникът на ВМА бригаден генерал професор д-р Венцислав Мутафчийски, д.м.н., FACS.
По думите му, скенерът е потвърдил счупване на ребра в дясната гръдна половина и контузия на белия дроб.
Все още не е достатъчно изяснен глезенът, но там повредата не е съществена и не е животозастрашаваща. Няма увреди в главата и органите в корема.
Офицерски кандидат Каменов се намира в стабилно състояние, гръдната травма е средно тежка към тежка, кислородно зависим е, но на този етап няма опасност за живота, напълно контактен и адекватен, поясни още началникът на ВМА.
Оцелелият борден техник сам е излязъл от кабината на хеликоптера след разбиването му на земята. Алексей Каменов е бил в хеликоптера от лявата му страна, а машината е паднала надясно, което буквално е спасило живота му. След като сам е излязъл от вертолета, е вървял въпреки травмите си около 100 метра, разказа министър Каракачанов. Бил е откаран в УМБАЛ „Св. Георги” в Пловдив със счупен глезен и потрошени ребра. Преместването на пострадалия от пловдивската болница във ВМА се наложило заради гръдната травма, която по думите на професор Мутафчийски е изключително коварно медицинско явление.
Тя има своето развитие през времето и то е към усложняване, а не към отшумяване. Ние много добре знаем за какво става въпрос и затова настояхме, след като състоянието му позволява, да бъде транспортиран.
Веднага след инцидента бяха направени коментари, че технически проблем, свързан най-вероятно с отказ на лопатите, е една от версиите за разбиването на военния хеликопер МИ-17. Авиокатастрофата, която е най-тежката от 2003 г., стана, след като МИ-17 се разби от около 20-30 метра височина при тренировка на учебна задача – способа „бързо въже”, на малко повече от 300 метра от пистата на гражданското летище Пловдив.
„Това е вертолетът, който носи българското знаме на Гергьовденския парад”, припомни тогава зам.-командирът на ВВС бриг. ген. Петьо Мирчев.
Експерти тогава обясниха, че сред причините е или дефект в автомат отклонителя, или в системата за управление. Но системата за управление е дублирана и остава версията за автомат отклонителя”, обясниха експерти.
Няма данни за човешка грешка.
Разследването се провежда интензивно, след събиране на необходимия обем доказателствен материал, ще бъдат назначени съответните технически експертизи, съобщиха от Военноокръжна прокуратура, откъдето са поели разследването.
Последвайте ни
0 Коментара: