Цените на имотите в районите на Велико Търново и Ловеч трайно бележат засилен инвеститорски интерес покрай изграждането на АМ „Хемус“.

Амбицията на правителството е до средата на 2024 магистралата до Варна да бъде в експлоатация, подчерта водачът на листата на ГЕРБ-СДС за област Ловеч Николай Нанков.

Заедно с кандидатите за народни представители от ГЕРБ-СДС от В. Търново и Ловеч и кмета на старата столица Даниел Панов - те се увериха в силния темп на строителството на аутобана.

„Хубаво е, че това се случва със съвместните усилия на държавната и местната власт и с личното настояване на кмета на В. Търново Даниел Панов, който председателства и сдружението на общините.

„Той ни убеди да начертаем на картата разширяването на пътя в района на с. Момин сбор, където магистралата ще се свързва с бъдещото трасе на АМ „Русе – Велико Търново и защити важността на тази транспортна връзка“ – подчерта Нанков.

„Много дебати сме имали през годините, много хора си приписват заслугите днес, но изграждането на магистралите е резултат от интензивния диалог на кметовете с правителството.

Аз лично многократно съм настоявал за трасето, което да е по-близо до Велико Търново, до Павликени, Стражица, Горна Оряховица, както и за пътя, който се проектира до Свищов.

Вдигат се не само цените на имотите, но се засилва и инвеститорският интерес към региона“, заяви Даниел Панов. 30% е ръстът на строителните разрешения, издадени от главния архитект на община В. Търново за тримесечието на 2021 г. спрямо същия период година по-рано.

Този факт се отчита заради строителството на магистрала „Хемус“, подчерта Панов.

„В рамките на този мандат бе наваксано значителното изоставане на северния район и в следващия мандат има ясен план за реализирането на всички стратегически пътни проекти на север от Стара планина“, подчерта водачът на листата на ГЕРБ-СДС за Ловеч.

Следващите 4 години, по думите на Нанков, са годините на Северна България, а само след 8 години картата на икономическата активност ще бъде обърната в полза ва северните региони.

Николай Нанков обърна внимание и на факта, че изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав, която ще бъде продължена до тунела със скоростен път между Велико  Търново и Габрово и връзка с магистрала „Тракия“.

Кметът на Велико Търново подчерта, че следващата година започва проектирането на пътния възел, който ще свързва магистрала „Хемус“ и 4-лентовият път Русе - Велико Търново с урбанизираната зона на старата столица.

Той припомни, че за разширяването на трасето от изхода на Велико Търново до с. Момин сбор вече е възложено проектиране.