Пътен експерт посочи кой е най-главният виновен за трагедията в Айтос
Зърновозите се претоварват и не могат да спират, това е публична тайна, смята Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи
Какво е довело до причините за този инцидент?
"Съболезнования на семейството на загиналите, Това е стар проблем към стар проблем, за който носи отговорност държавата - претоварването на зърновозите. В момента няма ефективна системи за контрол. Бяха обещани да се изградят 100 кантара, които да следят за теглото на тези камиони.
Проблемът е, че информацията, която те събират, не постъпва в контролните органи на пътя. Събира се една информация, която в последствие не е използваема. Също така в транспортното министерство има мобилни екипи, които да направят тези проверки, но те не получават информацията от тези кантари", каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
"В месеците, когато се прибира зърното, публична тайна е, че над 90% от камионите са претоварени. Вместо 40-тонни машини на пътя те са по 50-60 тона. Как такъв камион може да е безопасен. Как такъв камион, слизайки от планината, може да му работят спирачките.
Миналата година на същото място отново имаше инцидент със зърновоз и тогава бе отнет човешки живот. Не се осъществява контрол. Публична тайна е, че фирми занимаващи се с търговия на зърно, имат закрила от институциите. Всички граждани на пътя, когато се разминаваме с такива неуправляеми бомби, сме в риск и на всеки може да се случи", каза още той.
По думите му в България санкциите са сериозни. 5000 лева е глобата за претоварен камион. Но е интересно колко камиона са проверени, колко глоби са наложени и колко глоби са събрани.
Отговорността е на тези институции, които са безхаберни и не си вършат работата, заключи Тодоров.
Последвайте ни
1 Коментара: