Произходът на видовете и еволюционната теория на Чарлз Дарвин продължават да вълнуват учени и философи, както и да дават повод за ожесточени дискусии. За тяхната неоспоримост обаче свидетелстват нови и нови открития на науката. И именно на тях обръща внимание един от най-големите учени и хуманисти – Ричард Докинс.

В ново издание се появява „Най-великото шоу на Земята“ – може би най-знаковата книга на еволюционния биолог, в която той кани читателите на увлекателно пътешествие из доказателствата за непроизволния естествен подбор. Доказателства, които излизат наяве и се допълват взаимно сред смайващите открития от всички клонове на съвременните научни изследвания.

Произлезли ли са хората от маймуните? По едно и също време ли се появяват всички живи същества на планетата? Какво ни свързва с животни и хора, съществували хилядолетия преди нас?

Авторът на „Делюзията Бог“, „Себичният ген“, „Магията на реалността“ и др. търси отговор на тези и други въпроси и оборва напълно всички антиеволюционни митове – от „стълбата на живота“, според която еволюцията стартира от един ствол, до някои от най-крайните религиозни вярвания.

За да даде детайлно и точно обяснение на всички разгледани доказателства, Докинс обръща внимание и на различните методи на датировка и как взаимно те се коригират, за да се получат относително точни цифри.

От живи примери за действителен естествен подбор в наши дни до следи от вкаменелости и примери от молекулярната генетика – в тези 456 страници се потвърждава онази „просто теория“, че  „ние сме заобиколени от безброй изключително красиви и чудесни форми и това не е случайност, а пряко следствие от еволюцията.“

Изчерпателна, увлекателна и написана на език, подходящ както за специалисти, така и за незапознати с материята читатели, „Най-великото шоу на Земята“ е блестящ разказ за еволюцията и за начина, по който тя е оформила нашия свят – „симфония“, която припомня чудото на живота, историята на планетата ни и ни кара да се замислим за нашето собствено място в нея.