Единадесетте официални автосалона в Куба са продали 50 автомобила и 4 мотоциклета на частни лица през последните 6 месеца, съобщава Fakti.bg, позовавайки се на информация от Reuters. Печалбата на дилърските центрове е $1.28 млн.
Кубинците получиха право да купуват нови коли за пръв път от 1959 г., когато на гражданите е забранено да търгуват с превозни средства без специалното позволение на властите. Законът бе отменен миналата година, но бяха наложени огромни мита и данъци, заради които цените на новите автомобили са астрономически.<br /> <br /> Новите правила позволяват на частни лица да купуват коли само от дилъри, упълномощени от властите. Преди две години на кубинците бе позволено да търгуват със стари возила помежду си.<br /> <br /> Засега нови автомобили на Острова на свободата има право да продава само Peugeot. Цената на субкомпактния хечбек 206 е 91 000 конвертируеми песо (курсът спрямо американския долар е 1:1), а седанът 508 струва 262 хил. конвертируеми песо. Кросоувърът 4008 излиза 239 612 к.п., а моделът 301 - 108 000.<br /> <br /> В Куба употребяван Volkswagen Jetta от 2010 г. може да се намери за най-малко 50 000 конвертируеми песо, а десетгодишна Toyota Yaris - за минимум 25 хил. Либерализацията на автомобилния пазар на Острова на свободата е една от 300-те реформи, планирани от държавния глава Раул Кастро, който смени брат си Фидел начело на държавата през 2008 г.