В месеците след тежките локдауни, освен хората, навън излизат и рекламите. Външните кампании се възползват от нова възможност, т.нар. 3D реклама, заяви Милен Ганев, съдружник в българската софтуерна компания Е-CARD, която е в топ 50 на Европа.

Все по-голяма популярност придобива технологията DeepScreen във Великобритания, която използва изображения и видео, така че под определен ъгъл да създава триизмерна илюзия с измамна дълбочина, която всъщност идва от обикновен плосък екран. 

Подобни идеи си проправят път в Азия от няколко години, но за Великобритания не се прилагат често. DeepScreen позволява на криейтиви, създадени в 2D формат, да изглеждат като 3D, когато човек ги гледа под ъгъл.

Сега британските брандове могат да разполагат подобни реклами както на екрана Piccadilly Lights в Лондон, така и на билборди на още 8 локации в столицата и градовете Бирмингам, Глазгоу, Ливърпул, Манчестър, Норич и Нотингам, пише изданието Campaign. 

От технологията вече се възползваха марки като Deliveroo, Netflix и Vodafone.  

Милен Ганев от Е-CARD смята, че 3D рекламата ще е следващата голяма еволюция в дигиталната външна реклама след видеото. Според него брандовете вече гледат към новите възможности. 

Лансирането на DeepScreen съвпада с нарастващото търсене на външна реклама покрай отпадането на стриктните COVID мерки.

Според доклад на Рекламната асоциация на Обединеното кралство разходите за OOH реклама на Острова възлизат на 699 млн. паунда за 2020 г., като се очаква тази година да нараснат с близо 30%. Прогнозира се и ръст с 43.7% на дигиталната външна реклама.