На 19 януари 2021 г. на френския сайт JeuxVideo се е появила сензационна публикация за това, че през следващите няколко седмици на Земята ще падне огромен метеорит, който като размери ще достига няколкостотин метра или дори километри, съобщават световните издания.

В публикацията се твърди, че специалисти от университета в Аризона са открили фрагменти от астероида 67P, които ще се сблъскат с нашата планета през следващите три седмици. Възрастта им варира от 3,4 до 5,2 милиарда години. Учените наблюдават тези камъни от няколко години и са успели да открият първия огромен къс.

Това твърдение изглежда по-скоро като фалшиво, тъй като всъщност астероидът 67P се явява кометата Чурюмов-Герасименко. Ако се вземат предвид данните, предоставени от NASA, то понастоящем кометата се намира на разстояние няколкостотин милиона километра от нашата планета.

Но в същото време един момент предизвиква безпокойство. Кометата се разпада и от нея излиза огромно количество газове, които действат като реактивен двигател. Поради това кометата постоянно променя траекторията си на полет и никой не може да предскаже поведението на космическия обект следващия път, когато прелети покрай Земята.